All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

The concrete of lightweight ceramic aggregate Liapor, LC 35/38 XF4

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21610%2F15%3A00241329" target="_blank" >RIV/68407700:21610/15:00241329 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Beton z lehkého keramického kameniva Liapor, LC 35/38 XF4

  • Original language description

    Jedná se o technologii návrhu a výroby prvků tunelových ostění z lehkého betonu, včetně návrhu betonové směsi. Samotnou konstrukci monolitického ostění tunelových staveb nelze ověřit v reálném provozu. Pro ověření vhodné technologie výroby byly vyrobeny zkušební vzorky v měřítku 1:1, které reprezentují reálné ostění běžné tunelové stavby. Tyto velkorozměrové zkušební vzorky (dílce) byly podrobeny předepsaným požárním zkouškám v požární zkušebně PAVUS Praha a.s., pracoviště Veselí nad Lužnicí. Po dokončení a vyhodnocení zkoušek byla sestavena technická dokumentace ověřené technologie pro výrobu monolitických ostění tunelových staveb z lehkého betonu.

  • Czech name

    Beton z lehkého keramického kameniva Liapor, LC 35/38 XF4

  • Czech description

    Jedná se o technologii návrhu a výroby prvků tunelových ostění z lehkého betonu, včetně návrhu betonové směsi. Samotnou konstrukci monolitického ostění tunelových staveb nelze ověřit v reálném provozu. Pro ověření vhodné technologie výroby byly vyrobeny zkušební vzorky v měřítku 1:1, které reprezentují reálné ostění běžné tunelové stavby. Tyto velkorozměrové zkušební vzorky (dílce) byly podrobeny předepsaným požárním zkouškám v požární zkušebně PAVUS Praha a.s., pracoviště Veselí nad Lužnicí. Po dokončení a vyhodnocení zkoušek byla sestavena technická dokumentace ověřené technologie pro výrobu monolitických ostění tunelových staveb z lehkého betonu.

Classification

  • Type

    Z<sub>tech</sub> - Verified technology

  • CEP classification

    JN - Civil engineering

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/TA02010488" target="_blank" >TA02010488: Fire-resistant structures for tunnels using lightweight concrete Liapor</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2015

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Internal product ID

    02010488 - V002

  • Numerical identification

  • Technical parameters

    Složení lehkého betonu LC35/38 XF4 se betonu C 30/37 XF4 ( běžný beton ), který byl dobu projektu požíván jako referenční se liší v dávkování hrubého kameniva. V lehkém betonu je použito 0,50 m3 keramického kameniva Liapor frakce 4-8/600. Použitím lehkého kameniva je dosaženo výrazné hmotnostní úspory, cca. 20%. Samotné kamenivo Liapor má výrazně lepší tepelně izolační vlastnosti oproti kamenivu běžnému. Jeho užitím se sníží hodnota součinitele tepelné vodivosti lehkého betonu o více než 30 %. Zlepšení tepelně izolačních vlastností lehkého betonu v konstrukci vystavené teplotnímu i požárnímu zatížení má vliv na zlepšení ochrany uložené výztuže.

  • Economical parameters

    Základní ekonomická data ukazují, že při zhruba o 20% vyšších materiálových nákladech lehkého betonu je dosaženo srovnatelné úspory v % hmotnosti hotové konstrukce. Hmotnostní úspora se odráží v nižších nákladech, jak na dopravu kameniva na betonárnu / - 30% /, tak v nižších nákladech dovozů čerstvé betonové směsi na místo stavby. Další možné úspory jsou dokumentovány na již realizované mostní konstrukci budované v rámci výstavby dálnice R6. Použití lehkého betonu vedlo ke snížení nákladů na potřebné rozšíření pilotového založení mostu ca. 11,4 mil. Kč. Podrobné ekonomické závěry jsou uvedeny v dílčí zprávě grantu za rok 2013.

  • Application category by cost

  • Owner IČO

    68407700

  • Owner name

    ČVUT v Praze, Kloknerův ústav

  • Owner country

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Usage type

    P - Využití výsledku jiným subjektem je v některých případech možné bez nabytí licence

  • Licence fee requirement

    Z - Poskytovatel licence na výsledek nepožaduje v některých případech licenční poplatek

  • Web page