All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Modification of a drone for diagnostics of bridge structures

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21610%2F22%3A00363428" target="_blank" >RIV/68407700:21610/22:00363428 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="https://www.klok.cvut.cz/wp-content/uploads/2023/01/NAKI_II_3_UPRAVA_DRONU_PRO_PROHLIDKY_MOSTNICH_KONSTRUKCI.pdf" target="_blank" >https://www.klok.cvut.cz/wp-content/uploads/2023/01/NAKI_II_3_UPRAVA_DRONU_PRO_PROHLIDKY_MOSTNICH_KONSTRUKCI.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Úprava dronu pro diagnostiku mostních konstrukcí

  • Original language description

    Při zevrubných prohlídkách mostních konstrukcí často dochází k situaci, kdy je nezbytná vizuální kontrola těžce dostupných částí konstrukce (typicky spodní povrch mostovky, který může být ve velké výšce, případně nad vodním tělesem). Při celkové prohlídce celé konstrukce není časově ani cenově efektivní provádět prohlídku všech těchto těžce dostupných míst osobou. Celková prohlídka může být provedena pomocí speciálně upraveného dronu a na základě této prohlídky mohou být vytipována místa pro podrobnější diagnostiku. Typickým problémem dostupných dronů jejich omezené zorné pole směrem vzhůru, které je nutné právě pro prohlídky těžce dostupných míst mostních konstrukcí. Létání v blízkosti konstrukci je také mnohem rizikovější pro samotný dron, proto je výhodné minimalizovat dobu strávenou ve vzduchu a co nejvíce zjednodušit letovou dráhu.

  • Czech name

    Úprava dronu pro diagnostiku mostních konstrukcí

  • Czech description

    Při zevrubných prohlídkách mostních konstrukcí často dochází k situaci, kdy je nezbytná vizuální kontrola těžce dostupných částí konstrukce (typicky spodní povrch mostovky, který může být ve velké výšce, případně nad vodním tělesem). Při celkové prohlídce celé konstrukce není časově ani cenově efektivní provádět prohlídku všech těchto těžce dostupných míst osobou. Celková prohlídka může být provedena pomocí speciálně upraveného dronu a na základě této prohlídky mohou být vytipována místa pro podrobnější diagnostiku. Typickým problémem dostupných dronů jejich omezené zorné pole směrem vzhůru, které je nutné právě pro prohlídky těžce dostupných míst mostních konstrukcí. Létání v blízkosti konstrukci je také mnohem rizikovější pro samotný dron, proto je výhodné minimalizovat dobu strávenou ve vzduchu a co nejvíce zjednodušit letovou dráhu.

Classification

  • Type

    G<sub>funk</sub> - Functional sample

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    20102 - Construction engineering, Municipal and structural engineering

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/DG20P02OVV005" target="_blank" >DG20P02OVV005: Technologies and procedures for the protection of historic concrete bridges</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2022

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Internal product ID

    DG20P02OVV005-1

  • Numerical identification

    DG20P02OVV005-1

  • Technical parameters

    Upravovaný dron je osazen v místě těžiště přípravkem pro uchycení kamery – endoskopu. Přípravek musí zajistit bezpečné uchycení kamery k dronu a zároveň eliminovat vibrace motorů, které se mohou projevit znehodnocením videa nebo rozmazanými fotografiemi. V místě těžiště dronu je umístěna vyměnitelná baterie, proto je přípravek navržen jako odnímatelný a musí v polních podmínkách umožnovat výměnu baterií. Sedlo přípravku je vytištěno na 3D tiskárně, přesně kopíruje komplexní tvar dronu. Spodní povrch sedla je opatřen protiskluzovou vrstvou. Na dron se sedlo upíná pomocí pogumovaného stahovacícho pásku se suchým zipem. Vzdálenost kamery od dronu je dána délkou uhlíkové trubky – ta může být zvolena na základě požadavků průzkumu. V rámci GFUNK byl vyroben jeden přípravek se základní délkou trubky. Na konci trubky je umístěna sestava pro eliminaci vibrací, která zároveň umožňuje montáž i demontáž kamery na šroub se standartním závitem 1/4“. Sestava je tvořena vrchní a spodní deskou, které jsou odděleny třemi pružnými silentbloky rozmístěnými po 120°. Pod kamerou je opět protiskluzová podložka, která brání otočení kamery během letu.

  • Economical parameters

    Nejsou stanoveny.

  • Application category by cost

  • Owner IČO

    68407700

  • Owner name

    České vysoké učení technické v Praze / Kloknerův ústav

  • Owner country

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Usage type

    V - Výsledek je využíván vlastníkem

  • Licence fee requirement

    Z - Poskytovatel licence na výsledek nepožaduje v některých případech licenční poplatek

  • Web page

    https://www.klok.cvut.cz/wp-content/uploads/2023/01/NAKI_II_3_UPRAVA_DRONU_PRO_PROHLIDKY_MOSTNICH_KONSTRUKCI.pdf