Specific role of specialized subject didactics in engineers' preparation for education and people management in integrating Europe's conditions
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21630%2F08%3A11152819" target="_blank" >RIV/68407700:21630/08:11152819 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Specifická úloha didaktiky odborných předmětů v přípravě techniků na vzdělávání a řízení lidí v podmínkách integrující se Evropy
Original language description
Studie popisuje specifickou úlohu didaktiky odborných předmětů v přípravě techniků na vzdělávání a řízení lidí v podmínkách integrující se Evropy. Východiskem je analýza proměn českého školství v kontextu evropské vzdělávací politiky. Sleduje otázky dopadu kurikulární reformy v ČR na samotné učitele zejména v kontextu s tvorbou a zaváděním školních vzdělávacích programů. Z těchto souvislostí vyplývají nové nároky na učitelské kompetence, studie poukazuje na jejich slabé stránky. Učitelé musí být nově kompetentní odpovědět, a to v komplexním pojetí, především na to, koho, co, jak a kdy budou učit. Studie se v tomto kontextu zaměřuje na kategorii učitel-technik (inženýr-pedagog).
Czech name
Specifická úloha didaktiky odborných předmětů v přípravě techniků na vzdělávání a řízení lidí v podmínkách integrující se Evropy
Czech description
Studie popisuje specifickou úlohu didaktiky odborných předmětů v přípravě techniků na vzdělávání a řízení lidí v podmínkách integrující se Evropy. Východiskem je analýza proměn českého školství v kontextu evropské vzdělávací politiky. Sleduje otázky dopadu kurikulární reformy v ČR na samotné učitele zejména v kontextu s tvorbou a zaváděním školních vzdělávacích programů. Z těchto souvislostí vyplývají nové nároky na učitelské kompetence, studie poukazuje na jejich slabé stránky. Učitelé musí být nově kompetentní odpovědět, a to v komplexním pojetí, především na to, koho, co, jak a kdy budou učit. Studie se v tomto kontextu zaměřuje na kategorii učitel-technik (inženýr-pedagog).
Classification
Type
C - Chapter in a specialist book
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2008
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Book/collection name
Příprava techniků na vzdělávání a řízení lidí II
ISBN
978-80-01-04261-8
Number of pages of the result
22
Pages from-to
—
Number of pages of the book
268
Publisher name
České vysoké učení technické v Praze
Place of publication
Praha
UT code for WoS chapter
—