All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Control of the DR300 servo

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28110%2F05%3A63504127" target="_blank" >RIV/70883521:28110/05:63504127 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Řízení servomechanismu AMIRA DR300

  • Original language description

    Příspěvek se zabývá návrhem řízení pro servomechanismus od firmy AMIRA. Systém DR300 je rychlostní servomechanismus, který tvoří dva identické motory s pevně spojenou hřídelí (neuvažujeme pružnost spojky), tachodynama pro měření otáček motoru a IRC senzor pro měření úhlu natočení hřídele. Zatímco první motor je používán jako generátor pro simulaci proměnného zatěžovacího momentu, druhý motor je řízen signálem s regulátoru. Součástí příspěvku je návrh řízení s využitím sítě lokálních model. Vytvoření sítě lokálních modelů spočívá vytvoření lokálních modelů pro celý pracovní rozsah systému. Nelineární proces je tedy aproximován skupinou lokálně platných modelů, které jsou extrapolovány pomocí aktivačních funkcí. Optimalizace parametrů modelu a aktivačních funkcí spočívá ve dvou krocích. Zatímco parametry aktivačních funkcí jsou získány pomocí algoritmu Johansena a Fosse, pro výpočet koeficientů lokálních modelů je využito metody nejmenších čtverců.

  • Czech name

    Řízení servomechanismu AMIRA DR300

  • Czech description

    Příspěvek se zabývá návrhem řízení pro servomechanismus od firmy AMIRA. Systém DR300 je rychlostní servomechanismus, který tvoří dva identické motory s pevně spojenou hřídelí (neuvažujeme pružnost spojky), tachodynama pro měření otáček motoru a IRC senzor pro měření úhlu natočení hřídele. Zatímco první motor je používán jako generátor pro simulaci proměnného zatěžovacího momentu, druhý motor je řízen signálem s regulátoru. Součástí příspěvku je návrh řízení s využitím sítě lokálních model. Vytvoření sítě lokálních modelů spočívá vytvoření lokálních modelů pro celý pracovní rozsah systému. Nelineární proces je tedy aproximován skupinou lokálně platných modelů, které jsou extrapolovány pomocí aktivačních funkcí. Optimalizace parametrů modelu a aktivačních funkcí spočívá ve dvou krocích. Zatímco parametry aktivačních funkcí jsou získány pomocí algoritmu Johansena a Fosse, pro výpočet koeficientů lokálních modelů je využito metody nejmenších čtverců.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    BC - Theory and management systems

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/1M0567" target="_blank" >1M0567: Centre for Applied Cybernetics</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2005

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Automatizace, regulace a procesy

  • ISBN

    80-86534-08-1

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    6

  • Pages from-to

    63-66

  • Publisher name

    FCC Public s.r.o.

  • Place of publication

    Praha

  • Event location

    Brno

  • Event date

    Nov 29, 2005

  • Type of event by nationality

    CST - Celostátní akce

  • UT code for WoS article