Stories as a Tool of Management Development
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F05%3A63503011" target="_blank" >RIV/70883521:28120/05:63503011 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Příběhy jako nástroj vzdělávání manažerů
Original language description
V posledních letech se stále častěji hovoří o významu lidských znalostí pro konkurenceschopnost firem. Pozornost vědeckých pracovníků se zaměřuje mimo jiné na tzv. tacitní znalosti. Zdá se, že právě tacitní znalosti rozhodují o úspěchu či neúspěchu konání jedince (event. skupiny), umožňují lidem přizpůsobit se dané situaci, rozpoznat, na jakých principech určitý systém funguje, a vhodným způsobem jednat. Určitou část tacitních znalostí můžeme převést do explicitní podoby (vyslovit, napsat, nakreslit), ale většinou tento postup není možný. Vhodným pomocným nástrojem jsou v takovém případě příběhy. Ty nám umožňují předávat tacitní znalosti bez toho, aniž bychom je museli přímo vyjádřit. V tomto příspěvku je věnována pozornost právě tacitním znalostem a jejich předávání pomocí příběhů. Autorka se zamýšlí také nad využitím příběhů při vzdělávání manažerů.
Czech name
Příběhy jako nástroj vzdělávání manažerů
Czech description
V posledních letech se stále častěji hovoří o významu lidských znalostí pro konkurenceschopnost firem. Pozornost vědeckých pracovníků se zaměřuje mimo jiné na tzv. tacitní znalosti. Zdá se, že právě tacitní znalosti rozhodují o úspěchu či neúspěchu konání jedince (event. skupiny), umožňují lidem přizpůsobit se dané situaci, rozpoznat, na jakých principech určitý systém funguje, a vhodným způsobem jednat. Určitou část tacitních znalostí můžeme převést do explicitní podoby (vyslovit, napsat, nakreslit), ale většinou tento postup není možný. Vhodným pomocným nástrojem jsou v takovém případě příběhy. Ty nám umožňují předávat tacitní znalosti bez toho, aniž bychom je museli přímo vyjádřit. V tomto příspěvku je věnována pozornost právě tacitním znalostem a jejich předávání pomocí příběhů. Autorka se zamýšlí také nad využitím příběhů při vzdělávání manažerů.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AN - Psychology
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Others
Publication year
2005
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Sborník EMAN 05 z páté mezinárodní pracovní konference EDMAN 05 #EDUCATION FOR MANAGEMENT
ISBN
80-86596-67-2
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
7
Pages from-to
169-176
Publisher name
Sdružení EVIDA Plzeň
Place of publication
Plzeň
Event location
Brno
Event date
Jan 1, 2005
Type of event by nationality
CST - Celostátní akce
UT code for WoS article
—