All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Stories as a Tool of Management Development

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F05%3A63503011" target="_blank" >RIV/70883521:28120/05:63503011 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Příběhy jako nástroj vzdělávání manažerů

  • Original language description

    V posledních letech se stále častěji hovoří o významu lidských znalostí pro konkurenceschopnost firem. Pozornost vědeckých pracovníků se zaměřuje mimo jiné na tzv. tacitní znalosti. Zdá se, že právě tacitní znalosti rozhodují o úspěchu či neúspěchu konání jedince (event. skupiny), umožňují lidem přizpůsobit se dané situaci, rozpoznat, na jakých principech určitý systém funguje, a vhodným způsobem jednat. Určitou část tacitních znalostí můžeme převést do explicitní podoby (vyslovit, napsat, nakreslit), ale většinou tento postup není možný. Vhodným pomocným nástrojem jsou v takovém případě příběhy. Ty nám umožňují předávat tacitní znalosti bez toho, aniž bychom je museli přímo vyjádřit. V tomto příspěvku je věnována pozornost právě tacitním znalostem a jejich předávání pomocí příběhů. Autorka se zamýšlí také nad využitím příběhů při vzdělávání manažerů.

  • Czech name

    Příběhy jako nástroj vzdělávání manažerů

  • Czech description

    V posledních letech se stále častěji hovoří o významu lidských znalostí pro konkurenceschopnost firem. Pozornost vědeckých pracovníků se zaměřuje mimo jiné na tzv. tacitní znalosti. Zdá se, že právě tacitní znalosti rozhodují o úspěchu či neúspěchu konání jedince (event. skupiny), umožňují lidem přizpůsobit se dané situaci, rozpoznat, na jakých principech určitý systém funguje, a vhodným způsobem jednat. Určitou část tacitních znalostí můžeme převést do explicitní podoby (vyslovit, napsat, nakreslit), ale většinou tento postup není možný. Vhodným pomocným nástrojem jsou v takovém případě příběhy. Ty nám umožňují předávat tacitní znalosti bez toho, aniž bychom je museli přímo vyjádřit. V tomto příspěvku je věnována pozornost právě tacitním znalostem a jejich předávání pomocí příběhů. Autorka se zamýšlí také nad využitím příběhů při vzdělávání manažerů.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    AN - Psychology

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Others

  • Publication year

    2005

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Sborník EMAN 05 z páté mezinárodní pracovní konference EDMAN 05 #EDUCATION FOR MANAGEMENT

  • ISBN

    80-86596-67-2

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    7

  • Pages from-to

    169-176

  • Publisher name

    Sdružení EVIDA Plzeň

  • Place of publication

    Plzeň

  • Event location

    Brno

  • Event date

    Jan 1, 2005

  • Type of event by nationality

    CST - Celostátní akce

  • UT code for WoS article