All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

New marketing trends and its influence on the companies´ competitiveness # electronic marketing forms

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F05%3A63503070" target="_blank" >RIV/70883521:28120/05:63503070 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    angličtina

  • Original language name

    New marketing trends and its influence on the companies´ competitiveness # electronic marketing forms

  • Original language description

    What is meant by new marketing? It represents new marketing trends such as internet marketing, e-mail marketing, database marketing, multilevel marketing, green marketing etc. Today we can claim that majority of markets are open to foreign competitors. The firms have to adapt their marketing strategy to these trends. They are forced to realize one of these two marketing strategies: conservative (traditional) marketing # the main goal of this strategy is to persuade customers that the consumer value is still sufficiently high - or innovative marketing whose aim is to increase consumers# value. The goal of my work is to understand and evaluate the situation of present marketing from the theoretical point of view and to prove its positive influence on thecompetitiveness. This paper is a short summary of my dissertation, its goals, hypotheses, and intended progress.

  • Czech name

    New marketing trends and its influence on the companies´ competitiveness # electronic marketing forms

  • Czech description

    V současnosti můžeme s jistou nadsázkou tvrdit, že většina trhů je otevřena vstupu zahraniční konkurence. Tomuto trendu musejí firmy přizpůsobovat svoji marketingovou strategii. V dnešní ekonomické realitě jsou stávající organizace nuceny realizovat jednu ze dvou marketingových strategií. Jednu možnost představuje udržovací marketing, jehož cílem je přesvědčit zákazníka, že dodávaná spotřebitelská hodnota výrobků je stále dostatečně vysoká. Druhou možností je transformační nebo-li inovační marketing, který má za úkol vyhledávat možnosti, jak zákazníkovi dodávat stále větší spotřebitelskou hodnotu.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    AH - Economics

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Others

  • Publication year

    2005

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    MendelNet 2005 : sborník abstraktů z evropské vědecké konference doktorandů

  • ISBN

    80-7302-107-2

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    3

  • Pages from-to

    181

  • Publisher name

    Mendelova zemědělská a lesnická univerzita v Brně

  • Place of publication

    Brno

  • Event location

    Brno

  • Event date

    Jan 1, 2005

  • Type of event by nationality

    CST - Celostátní akce

  • UT code for WoS article