New marketing trends and its influence on the companies´ competitiveness # electronic marketing forms
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F05%3A63503070" target="_blank" >RIV/70883521:28120/05:63503070 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
angličtina
Original language name
New marketing trends and its influence on the companies´ competitiveness # electronic marketing forms
Original language description
What is meant by new marketing? It represents new marketing trends such as internet marketing, e-mail marketing, database marketing, multilevel marketing, green marketing etc. Today we can claim that majority of markets are open to foreign competitors. The firms have to adapt their marketing strategy to these trends. They are forced to realize one of these two marketing strategies: conservative (traditional) marketing # the main goal of this strategy is to persuade customers that the consumer value is still sufficiently high - or innovative marketing whose aim is to increase consumers# value. The goal of my work is to understand and evaluate the situation of present marketing from the theoretical point of view and to prove its positive influence on thecompetitiveness. This paper is a short summary of my dissertation, its goals, hypotheses, and intended progress.
Czech name
New marketing trends and its influence on the companies´ competitiveness # electronic marketing forms
Czech description
V současnosti můžeme s jistou nadsázkou tvrdit, že většina trhů je otevřena vstupu zahraniční konkurence. Tomuto trendu musejí firmy přizpůsobovat svoji marketingovou strategii. V dnešní ekonomické realitě jsou stávající organizace nuceny realizovat jednu ze dvou marketingových strategií. Jednu možnost představuje udržovací marketing, jehož cílem je přesvědčit zákazníka, že dodávaná spotřebitelská hodnota výrobků je stále dostatečně vysoká. Druhou možností je transformační nebo-li inovační marketing, který má za úkol vyhledávat možnosti, jak zákazníkovi dodávat stále větší spotřebitelskou hodnotu.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AH - Economics
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Others
Publication year
2005
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
MendelNet 2005 : sborník abstraktů z evropské vědecké konference doktorandů
ISBN
80-7302-107-2
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
3
Pages from-to
181
Publisher name
Mendelova zemědělská a lesnická univerzita v Brně
Place of publication
Brno
Event location
Brno
Event date
Jan 1, 2005
Type of event by nationality
CST - Celostátní akce
UT code for WoS article
—