New Marketing Trends # Towards to Micromarketing
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F05%3A63503071" target="_blank" >RIV/70883521:28120/05:63503071 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
angličtina
Original language name
New Marketing Trends # Towards to Micromarketing
Original language description
What is meant by new marketing? It represents new marketing trends such as internet marketing, e-mail marketing, database marketing, multilevel marketing, green marketing etc. Today we can claim that majority of markets are open to foreign competitors. The markets and the environment are more dynamic than sooner. The firms have to adapt their marketing strategy to these trends. They are forced to realize one of these two marketing strategies: conservative (traditional) marketing # the main goal of thisstrategy is to persuade customers that the consumer value is still sufficiently high - or innovative marketing whose aim is to increase consumers# value. This paper is about one of the new marketing trends - micromarketing.
Czech name
Nové marketingové trendy - směrem k mikromarketingu
Czech description
Co znamená nový marketing? Za nový marketing můžeme považovat nové marketingové trendy jako např. internetový marketing, e-mailový marketing, databázový marketing, environmentální marketing atd. V dnešní době můžeme říci, že většina trhů je otevřena zahraniční konkurenci. Trhy a prostředí jsou daleko více dynamičtější než dříve. Proto firmy musejí tomuto trendu přizpůsobovat svoji marketingovou strategii. Mohou realizovat dva rozdílné způsoby marketingové strategie a to tradiční marketingový přístup, jehož cílem je přesvědčit zákazníka, že hodnota výrobku je dostatečně vysoká nebo marketing inovační, který je zaměřen na zvyšování hodnoty poskytované zákazníkovi. Tento příspěvek pojednává o jednom z nových marketingových trendů, kterým je mikromarketing.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AE - Management, administration and clerical work
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Others
Publication year
2005
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
ECOMA 2005 # Economomy and management of enterprises in transition economies in the global market environment
ISBN
80-7194-806-3
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
3
Pages from-to
361-364
Publisher name
Univerzita Pardubice
Place of publication
Pardubice
Event location
Pardubice
Event date
Jan 1, 2005
Type of event by nationality
CST - Celostátní akce
UT code for WoS article
—