All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

New Marketing Trends # Towards to Micromarketing

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F05%3A63503071" target="_blank" >RIV/70883521:28120/05:63503071 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    angličtina

  • Original language name

    New Marketing Trends # Towards to Micromarketing

  • Original language description

    What is meant by new marketing? It represents new marketing trends such as internet marketing, e-mail marketing, database marketing, multilevel marketing, green marketing etc. Today we can claim that majority of markets are open to foreign competitors. The markets and the environment are more dynamic than sooner. The firms have to adapt their marketing strategy to these trends. They are forced to realize one of these two marketing strategies: conservative (traditional) marketing # the main goal of thisstrategy is to persuade customers that the consumer value is still sufficiently high - or innovative marketing whose aim is to increase consumers# value. This paper is about one of the new marketing trends - micromarketing.

  • Czech name

    Nové marketingové trendy - směrem k mikromarketingu

  • Czech description

    Co znamená nový marketing? Za nový marketing můžeme považovat nové marketingové trendy jako např. internetový marketing, e-mailový marketing, databázový marketing, environmentální marketing atd. V dnešní době můžeme říci, že většina trhů je otevřena zahraniční konkurenci. Trhy a prostředí jsou daleko více dynamičtější než dříve. Proto firmy musejí tomuto trendu přizpůsobovat svoji marketingovou strategii. Mohou realizovat dva rozdílné způsoby marketingové strategie a to tradiční marketingový přístup, jehož cílem je přesvědčit zákazníka, že hodnota výrobku je dostatečně vysoká nebo marketing inovační, který je zaměřen na zvyšování hodnoty poskytované zákazníkovi. Tento příspěvek pojednává o jednom z nových marketingových trendů, kterým je mikromarketing.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    AE - Management, administration and clerical work

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Others

  • Publication year

    2005

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    ECOMA 2005 # Economomy and management of enterprises in transition economies in the global market environment

  • ISBN

    80-7194-806-3

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    3

  • Pages from-to

    361-364

  • Publisher name

    Univerzita Pardubice

  • Place of publication

    Pardubice

  • Event location

    Pardubice

  • Event date

    Jan 1, 2005

  • Type of event by nationality

    CST - Celostátní akce

  • UT code for WoS article