Electronic Marketing Forms - Internet, E-mail and Permission Marketing
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F06%3A63504867" target="_blank" >RIV/70883521:28120/06:63504867 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
angličtina
Original language name
Electronic Marketing Forms - Internet, E-mail and Permission Marketing
Original language description
The Internet rules the world. The classical marketing strategies change every day and companies have to adapt to these trends. Marketing will become more personal than mass in a digital economy. The significant influence on companies marketing activitieshas the Internet and e-mail which is closely linked with it. This paper deals with models of Internet strategy, further deals with the role of the Internet in transforming marketing, then shows Internet marketing development in time and at the end focuses on legal issue of electronic media usage for marketing purpose
Czech name
Electronic Marketing Forms - Internet, E-mail and Permission Marketing
Czech description
Internet ovládá svět. Klasické marketingové strategie se mění každým dnem a firmy se jim musejí přizpůsobovat. Marketing se stává v digitálním světě více osobní než masovou záležitostí. Významný vliv na marketingové aktivity firem mají Internet a s ním spojený e-mail nebo-li elektronická pošta. Příspěvek se zabývá modely internetové strategie, dále také úlohou Internetu ve vývoji marketingu, ukazuje vývoj Internetového marketingu v čase a ve svém závěru se zaměřuje na právní problematiku využívání elektronických médií k marketingovým aktivitám.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AH - Economics
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Others
Publication year
2006
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
New trends in marketing
ISBN
80-7372-061-2
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
4
Pages from-to
82-85
Publisher name
Technická univerzita v Liberci
Place of publication
Liberec
Event location
—
Event date
—
Type of event by nationality
—
UT code for WoS article
—