All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Electronic Marketing Forms - Internet, E-mail and Permission Marketing

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F06%3A63504867" target="_blank" >RIV/70883521:28120/06:63504867 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    angličtina

  • Original language name

    Electronic Marketing Forms - Internet, E-mail and Permission Marketing

  • Original language description

    The Internet rules the world. The classical marketing strategies change every day and companies have to adapt to these trends. Marketing will become more personal than mass in a digital economy. The significant influence on companies marketing activitieshas the Internet and e-mail which is closely linked with it. This paper deals with models of Internet strategy, further deals with the role of the Internet in transforming marketing, then shows Internet marketing development in time and at the end focuses on legal issue of electronic media usage for marketing purpose

  • Czech name

    Electronic Marketing Forms - Internet, E-mail and Permission Marketing

  • Czech description

    Internet ovládá svět. Klasické marketingové strategie se mění každým dnem a firmy se jim musejí přizpůsobovat. Marketing se stává v digitálním světě více osobní než masovou záležitostí. Významný vliv na marketingové aktivity firem mají Internet a s ním spojený e-mail nebo-li elektronická pošta. Příspěvek se zabývá modely internetové strategie, dále také úlohou Internetu ve vývoji marketingu, ukazuje vývoj Internetového marketingu v čase a ve svém závěru se zaměřuje na právní problematiku využívání elektronických médií k marketingovým aktivitám.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    AH - Economics

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Others

  • Publication year

    2006

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    New trends in marketing

  • ISBN

    80-7372-061-2

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    4

  • Pages from-to

    82-85

  • Publisher name

    Technická univerzita v Liberci

  • Place of publication

    Liberec

  • Event location

  • Event date

  • Type of event by nationality

  • UT code for WoS article