All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

E-World - The Environment Where We Live

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F07%3A63506339" target="_blank" >RIV/70883521:28120/07:63506339 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    angličtina

  • Original language name

    E-World - The Environment Where We Live

  • Original language description

    E-learning, e-marketing, e-mail, e-business, e-loans, e-ticket, e-life, e-government, e-shop.It's only a fragment of E-conceptions. Everything could be E- today. We live in E-world. It's very important for the companies and for the universities to catchthis trend. Information is the most expensive goods. Some authors call this situation as information war. The universities have to adapt their system of education to today's requirements. This paper presents new project at Faculty of Management and economics: E-Marketing - new subject at Tomas Bata University in Zlín, Faculty of Management and Economics in context of information age.

  • Czech name

    E-svět - prostředí, ve kterém žijeme

  • Czech description

    E-learning, e-marketing, e-mail, e-business, e-ticket, e-life, e-government, e-shop. To je pouze výňatek E-koncepcí. Vše může mít dnes předponu E-. Žijeme v e-světě. Pro univerzity ale i pro firmy je velmi důležité v dnešní době zachytit tento trend. Informace jsou nejdražším zbožím. Někteří autoři tuto situaci, kdy informace ve společnosti dominují, za informační válku. Univerzity musejí přizpůsobit systém vzdělávání dnešním požadavkům. Příspěvek prezentuje nový projekt Fakulty managementu a ekonomiky:E-marketing-nový studijní předmět na UTB ve Zlíně v kontextu informačního věku.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    AH - Economics

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Others

  • Publication year

    2007

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Virtual university VU´07 - 8th International Conference

  • ISBN

    978-80-89316-09-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    279

  • Pages from-to

    109-111

  • Publisher name

    STU Bratislava

  • Place of publication

    Bratislava

  • Event location

  • Event date

  • Type of event by nationality

  • UT code for WoS article