All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Ethics Code as a professional services instrument of mystery shopping

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F08%3A63507738" target="_blank" >RIV/70883521:28120/08:63507738 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    angličtina

  • Original language name

    Ethics Code as a professional services instrument of mystery shopping

  • Original language description

    Mystery shopping is a research method that is based of the principle of so-called secret shopping. During the research there is observed the sellers? behaviour and also the time spent waiting, comprehensibility, form and the realization of the offer, interior, atmosphere, visage and the neatness of seller and other features which can influence the success of selling process. Within the first part of our paper is characterized the definition of mystery shopping, mystery shopping process and individual stages of realization of mystery shopping. Separate chapter presented advantages and disadvantages and limitations of mystery. The second part underlines meaning of ethics code as a professional services instrument of mystery shopping.

  • Czech name

    Etický kodex jako nástroj profesionálního poskytování služeb mystery shoppingu

  • Czech description

    Mystery shopping je výzkumná metoda, jejíž princip vychází z tzv. utajeného nákupu, pomocí kterého je zjišťována úroveň prodeje a připravenost jednotlivých prodejních míst nebo pracovníků na příchod či telefonické oslovení potenciálním zákazníkem. Běhemvýzkumu se sleduje nejen chování prodejců, ale rovněž i doba čekání, srozumitelnost, forma a provedení nabídky, interiér, atmosféra, vzhled a upravenost prodejce a další jevy, které ovlivňují úspěšnost prodejního procesu. V úvodu článek charakterizuje pojem mystery shopping a prezentuje 3 základní fáze procesu mystery shoppingu. V samostatné kapitole jsou uvedeny základní výhody a nevýhody mystery shoppingu v procesu zajišťování kvalitní péče o zákazníky u firem poskytujících služeb. V druhé části článku je zdůrazněna úloha etického kodexu jako základního nástroje profesionálního poskytování služeb mystery shoppingu.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    AE - Management, administration and clerical work

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Others

  • Publication year

    2008

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Mezinárodní Baťova konference pro doktorandy a mladé vědecké pracovníky

  • ISBN

    978-80-7318-663-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    1

  • Pages from-to

  • Publisher name

    Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně

  • Place of publication

    Zlín

  • Event location

    Zlín

  • Event date

    Apr 10, 2008

  • Type of event by nationality

    WRD - Celosvětová akce

  • UT code for WoS article