Ethics Code as a professional services instrument of mystery shopping
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F08%3A63507738" target="_blank" >RIV/70883521:28120/08:63507738 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
angličtina
Original language name
Ethics Code as a professional services instrument of mystery shopping
Original language description
Mystery shopping is a research method that is based of the principle of so-called secret shopping. During the research there is observed the sellers? behaviour and also the time spent waiting, comprehensibility, form and the realization of the offer, interior, atmosphere, visage and the neatness of seller and other features which can influence the success of selling process. Within the first part of our paper is characterized the definition of mystery shopping, mystery shopping process and individual stages of realization of mystery shopping. Separate chapter presented advantages and disadvantages and limitations of mystery. The second part underlines meaning of ethics code as a professional services instrument of mystery shopping.
Czech name
Etický kodex jako nástroj profesionálního poskytování služeb mystery shoppingu
Czech description
Mystery shopping je výzkumná metoda, jejíž princip vychází z tzv. utajeného nákupu, pomocí kterého je zjišťována úroveň prodeje a připravenost jednotlivých prodejních míst nebo pracovníků na příchod či telefonické oslovení potenciálním zákazníkem. Běhemvýzkumu se sleduje nejen chování prodejců, ale rovněž i doba čekání, srozumitelnost, forma a provedení nabídky, interiér, atmosféra, vzhled a upravenost prodejce a další jevy, které ovlivňují úspěšnost prodejního procesu. V úvodu článek charakterizuje pojem mystery shopping a prezentuje 3 základní fáze procesu mystery shoppingu. V samostatné kapitole jsou uvedeny základní výhody a nevýhody mystery shoppingu v procesu zajišťování kvalitní péče o zákazníky u firem poskytujících služeb. V druhé části článku je zdůrazněna úloha etického kodexu jako základního nástroje profesionálního poskytování služeb mystery shoppingu.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AE - Management, administration and clerical work
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Others
Publication year
2008
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Mezinárodní Baťova konference pro doktorandy a mladé vědecké pracovníky
ISBN
978-80-7318-663-0
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
1
Pages from-to
—
Publisher name
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
Place of publication
Zlín
Event location
Zlín
Event date
Apr 10, 2008
Type of event by nationality
WRD - Celosvětová akce
UT code for WoS article
—