Aspects of socially responsible business of Bata Company before 1945 as an inspiration for todaýs business environment
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F14%3A43871270" target="_blank" >RIV/70883521:28120/14:43871270 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Aspekty společensky odpovědného podnikání firmy Baťa a.s. do roku 1945 jako inspirace pro současné podnikatelské prostředí
Original language description
Představený příspěvek prezentuje dílčí výsledky výzkumu, jehož cílem je zmapovat fungování firmy Baťa a.s. do roku 1945 se zaměřením na analýzu společensky odpovědného podnikání. Podnikatelská filozofie Tomáše Bati (1876-1932) vykazovala rozsáhlé aspektyspolečensky odpovědného podnikání. V současné době si mnoho firem uvědomuje, že společensky odpovědný přístup již není otázkou dobrovolnictví, ale téměř nutností. Na druhou stranu společensky odpovědné podnikání není žádnou formou charitativního chovánínebo reprezentování firmy. Příkladem dobře fungujícího společensky odpovědného podnikání je podnikatelská strategie Tomáše Bati a vytvoření jeho Systému řízení Baťa do roku 1945 (než byla firma Baťa a.s. znárodněna). Firma Baťa a.s. se nevěnovala pouzerozvoji výroby obuvi a přidružených závodů, ale také rozvoji v oblasti školství, zdravotnictví, sociální péče, kulturního rozvoje, sportovního zázemí a celkového rozvoje města Zlína (či dalších měst, kde firma Baťa fungovala) a jeho okolí
Czech name
Aspekty společensky odpovědného podnikání firmy Baťa a.s. do roku 1945 jako inspirace pro současné podnikatelské prostředí
Czech description
Představený příspěvek prezentuje dílčí výsledky výzkumu, jehož cílem je zmapovat fungování firmy Baťa a.s. do roku 1945 se zaměřením na analýzu společensky odpovědného podnikání. Podnikatelská filozofie Tomáše Bati (1876-1932) vykazovala rozsáhlé aspektyspolečensky odpovědného podnikání. V současné době si mnoho firem uvědomuje, že společensky odpovědný přístup již není otázkou dobrovolnictví, ale téměř nutností. Na druhou stranu společensky odpovědné podnikání není žádnou formou charitativního chovánínebo reprezentování firmy. Příkladem dobře fungujícího společensky odpovědného podnikání je podnikatelská strategie Tomáše Bati a vytvoření jeho Systému řízení Baťa do roku 1945 (než byla firma Baťa a.s. znárodněna). Firma Baťa a.s. se nevěnovala pouzerozvoji výroby obuvi a přidružených závodů, ale také rozvoji v oblasti školství, zdravotnictví, sociální péče, kulturního rozvoje, sportovního zázemí a celkového rozvoje města Zlína (či dalších měst, kde firma Baťa fungovala) a jeho okolí
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AE - Management, administration and clerical work
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2014
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Kvalita - Quality 2014
ISBN
978-80-02-02532-0
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
9
Pages from-to
80-88
Publisher name
DTO CZ, s.r.o.
Place of publication
Ostrava
Event location
Ostrava
Event date
May 13, 2014
Type of event by nationality
CST - Celostátní akce
UT code for WoS article
—