Future College Graduates Attracts the Position of the Manager of Trading Company
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F14%3A43871656" target="_blank" >RIV/70883521:28120/14:43871656 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Budoucí absolventy vysokých škol láká pozice manažera obchodní firmy
Original language description
Český trh práce v letech 2003 až 2008 vykazoval pozitivní klesající trend míry nezaměstnanosti absolventů vysokých škol. S krizovým rokem 2008 však přišly problémy, které výrazně zasáhly i trh práce. Čerství absolventi vysokých škol, jejichž počet se každým rokem zvyšuje, se tak náhle stali výraznou rizikovou skupinou. Nůžky mezi požadavky strany poptávky a nabídky trhu práce se čím dál více rozevírají. Zaměstnavatelům v současné době chybí kvalitní řemeslníci a technici. Čerství absolventi vysokých škol bohužel o tyto profese nejeví zájem a jejich profesní aspirace je zaměřena do sféry obchodu a kreativních profesí, často marketingově podpořených. Cílem článku je zjistit profesní vyhraněnost či naopak nevyhraněnost vysokoškolských studentů, kteří se výrazným způsobem zajímají o pozici manažera obchodní firmy. Článek je založen na výsledcích primárního výzkumu ze září roku 2012 mezi studenty Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně, kteří nejčastěji nominovali právě profesi manažera obchodní fi
Czech name
Budoucí absolventy vysokých škol láká pozice manažera obchodní firmy
Czech description
Český trh práce v letech 2003 až 2008 vykazoval pozitivní klesající trend míry nezaměstnanosti absolventů vysokých škol. S krizovým rokem 2008 však přišly problémy, které výrazně zasáhly i trh práce. Čerství absolventi vysokých škol, jejichž počet se každým rokem zvyšuje, se tak náhle stali výraznou rizikovou skupinou. Nůžky mezi požadavky strany poptávky a nabídky trhu práce se čím dál více rozevírají. Zaměstnavatelům v současné době chybí kvalitní řemeslníci a technici. Čerství absolventi vysokých škol bohužel o tyto profese nejeví zájem a jejich profesní aspirace je zaměřena do sféry obchodu a kreativních profesí, často marketingově podpořených. Cílem článku je zjistit profesní vyhraněnost či naopak nevyhraněnost vysokoškolských studentů, kteří se výrazným způsobem zajímají o pozici manažera obchodní firmy. Článek je založen na výsledcích primárního výzkumu ze září roku 2012 mezi studenty Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně, kteří nejčastěji nominovali právě profesi manažera obchodní fi
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AE - Management, administration and clerical work
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2014
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
IMEA 2013
ISBN
978-80-7395-696-7
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
8
Pages from-to
288-296
Publisher name
Univerzita Pardubice
Place of publication
Pardubice
Event location
Pardubice
Event date
Sep 26, 2013
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—