All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Music in TV Advertising: a Quantitative Study

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28130%2F14%3A43872236" target="_blank" >RIV/70883521:28130/14:43872236 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Hudba v televizní reklamě : kvantitativní studie

  • Original language description

    Hudba hraje v současných televizních reklamách značnou roli. Kvantitativní analýza 1 584 televizních reklamních spotů ukázala, že se hudba vyskytuje v 94,0 % reklam vysílaných v posledních několika letech v českých celoplošných televizích. To je jeden znejvyšších podílů ve srovnání se závěry srovnatelných výzkumů z jiných zemí. Existují nicméně výrazné rozdíly v tom, jak se hudba v reklamách využívá. Ve většině z nich je hudba pouhou zvukovou kulisou. Někdy se zdá, že tvůrci reklam mají dojem, že hudbav reklamě zkrátka být musí, bez ohledu na to, zda má nějaký vztah k ostatním složkám spotu či nikoliv. Na druhou stranu existuje řada příkladů velmi promyšleného zapojení hudby do výstavby spotů, včetně případů, kdy je hudební složka evidentně základnímkonstrukčním kamenem celého spotu. Pouze v případě jednoho spotu z deseti se dá říct, že propojení hudební a ostatních složek spotu je zřejmé, což velmi kontrastuje s více než padesátiprocentním podílem spotů, v nichž byla hudba hodnocen

  • Czech name

    Hudba v televizní reklamě : kvantitativní studie

  • Czech description

    Hudba hraje v současných televizních reklamách značnou roli. Kvantitativní analýza 1 584 televizních reklamních spotů ukázala, že se hudba vyskytuje v 94,0 % reklam vysílaných v posledních několika letech v českých celoplošných televizích. To je jeden znejvyšších podílů ve srovnání se závěry srovnatelných výzkumů z jiných zemí. Existují nicméně výrazné rozdíly v tom, jak se hudba v reklamách využívá. Ve většině z nich je hudba pouhou zvukovou kulisou. Někdy se zdá, že tvůrci reklam mají dojem, že hudbav reklamě zkrátka být musí, bez ohledu na to, zda má nějaký vztah k ostatním složkám spotu či nikoliv. Na druhou stranu existuje řada příkladů velmi promyšleného zapojení hudby do výstavby spotů, včetně případů, kdy je hudební složka evidentně základnímkonstrukčním kamenem celého spotu. Pouze v případě jednoho spotu z deseti se dá říct, že propojení hudební a ostatních složek spotu je zřejmé, což velmi kontrastuje s více než padesátiprocentním podílem spotů, v nichž byla hudba hodnocen

Classification

  • Type

    J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)

  • CEP classification

    AJ - Literature, mass media, audio-visual activities

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2014

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Acta Universitatis Palackianae Olomucensis. Facultas philosophica. Philosophica-aesthetica. Musicologica Olomucensia

  • ISSN

    1212-1193

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    Neuveden

  • Issue of the periodical within the volume

    19

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    22

  • Pages from-to

    7-28

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database