All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Perception of Music in Television Advertising

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28130%2F21%3A63542299" target="_blank" >RIV/70883521:28130/21:63542299 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="http://dx.doi.org/10.7441/978-80-7678-057-6" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.7441/978-80-7678-057-6</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.7441/978-80-7678-057-6" target="_blank" >10.7441/978-80-7678-057-6</a>

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Vnímání hudby v televizní reklamě

  • Original language description

    Hudba hraje v současných televizních reklamách velmi významnou roli. Kvantitativní analýza 1772 televizních reklam vysílaných v posledních letech českými celostátními televizními stanicemi ukázala, že hudba se vyskytuje v 94,0 % z nich, což je jedno z největších čísel zaznamenaných ve srovnatelných studiích v různých zemích. Existují však velké rozdíly ve způsobu zapojení hudby do reklamních spotů. Ve většině míst je hudba jen pozadím. Vypadá to, že tvůrci reklamy obvykle vnímají situaci tak, že hudba prostě v reklamách musí být, bez ohledu na to, zda má nějaký vztah k ostatním složkám spotů, či nikoli. Na druhou stranu existuje mnoho příkladů záměrného zapojení hudby do konstrukce spotů, včetně případů, kdy je celý spot evidentně postaven především na použité hudbě. Monografie „Vnímání hudby v televizní reklamě“ ukazuje, jak tvůrci komerční hudby v současné době pracují s konkrétními prvky hudebního designu, jako je tempo, rytmus, tonalita, hudební typy, žánry, nástroje nebo texty, aby přenesli nebo zvýraznili reklamní sdělení. V každé kapitole monografie bylo ukázáno, jak tyto hudební a nehudební parametry fungují a jak jsou vztahy mezi nimi statisticky významné.

  • Czech name

    Vnímání hudby v televizní reklamě

  • Czech description

    Hudba hraje v současných televizních reklamách velmi významnou roli. Kvantitativní analýza 1772 televizních reklam vysílaných v posledních letech českými celostátními televizními stanicemi ukázala, že hudba se vyskytuje v 94,0 % z nich, což je jedno z největších čísel zaznamenaných ve srovnatelných studiích v různých zemích. Existují však velké rozdíly ve způsobu zapojení hudby do reklamních spotů. Ve většině míst je hudba jen pozadím. Vypadá to, že tvůrci reklamy obvykle vnímají situaci tak, že hudba prostě v reklamách musí být, bez ohledu na to, zda má nějaký vztah k ostatním složkám spotů, či nikoli. Na druhou stranu existuje mnoho příkladů záměrného zapojení hudby do konstrukce spotů, včetně případů, kdy je celý spot evidentně postaven především na použité hudbě. Monografie „Vnímání hudby v televizní reklamě“ ukazuje, jak tvůrci komerční hudby v současné době pracují s konkrétními prvky hudebního designu, jako je tempo, rytmus, tonalita, hudební typy, žánry, nástroje nebo texty, aby přenesli nebo zvýraznili reklamní sdělení. V každé kapitole monografie bylo ukázáno, jak tyto hudební a nehudební parametry fungují a jak jsou vztahy mezi nimi statisticky významné.

Classification

  • Type

    B - Specialist book

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50802 - Media and socio-cultural communication

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2021

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • ISBN

    978-80-7678-057-6

  • Number of pages

    224

  • Publisher name

    Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně

  • Place of publication

    Zlín

  • UT code for WoS book