Perception of Music in Television Advertising
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28130%2F21%3A63542299" target="_blank" >RIV/70883521:28130/21:63542299 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="http://dx.doi.org/10.7441/978-80-7678-057-6" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.7441/978-80-7678-057-6</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.7441/978-80-7678-057-6" target="_blank" >10.7441/978-80-7678-057-6</a>
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Vnímání hudby v televizní reklamě
Original language description
Hudba hraje v současných televizních reklamách velmi významnou roli. Kvantitativní analýza 1772 televizních reklam vysílaných v posledních letech českými celostátními televizními stanicemi ukázala, že hudba se vyskytuje v 94,0 % z nich, což je jedno z největších čísel zaznamenaných ve srovnatelných studiích v různých zemích. Existují však velké rozdíly ve způsobu zapojení hudby do reklamních spotů. Ve většině míst je hudba jen pozadím. Vypadá to, že tvůrci reklamy obvykle vnímají situaci tak, že hudba prostě v reklamách musí být, bez ohledu na to, zda má nějaký vztah k ostatním složkám spotů, či nikoli. Na druhou stranu existuje mnoho příkladů záměrného zapojení hudby do konstrukce spotů, včetně případů, kdy je celý spot evidentně postaven především na použité hudbě. Monografie „Vnímání hudby v televizní reklamě“ ukazuje, jak tvůrci komerční hudby v současné době pracují s konkrétními prvky hudebního designu, jako je tempo, rytmus, tonalita, hudební typy, žánry, nástroje nebo texty, aby přenesli nebo zvýraznili reklamní sdělení. V každé kapitole monografie bylo ukázáno, jak tyto hudební a nehudební parametry fungují a jak jsou vztahy mezi nimi statisticky významné.
Czech name
Vnímání hudby v televizní reklamě
Czech description
Hudba hraje v současných televizních reklamách velmi významnou roli. Kvantitativní analýza 1772 televizních reklam vysílaných v posledních letech českými celostátními televizními stanicemi ukázala, že hudba se vyskytuje v 94,0 % z nich, což je jedno z největších čísel zaznamenaných ve srovnatelných studiích v různých zemích. Existují však velké rozdíly ve způsobu zapojení hudby do reklamních spotů. Ve většině míst je hudba jen pozadím. Vypadá to, že tvůrci reklamy obvykle vnímají situaci tak, že hudba prostě v reklamách musí být, bez ohledu na to, zda má nějaký vztah k ostatním složkám spotů, či nikoli. Na druhou stranu existuje mnoho příkladů záměrného zapojení hudby do konstrukce spotů, včetně případů, kdy je celý spot evidentně postaven především na použité hudbě. Monografie „Vnímání hudby v televizní reklamě“ ukazuje, jak tvůrci komerční hudby v současné době pracují s konkrétními prvky hudebního designu, jako je tempo, rytmus, tonalita, hudební typy, žánry, nástroje nebo texty, aby přenesli nebo zvýraznili reklamní sdělení. V každé kapitole monografie bylo ukázáno, jak tyto hudební a nehudební parametry fungují a jak jsou vztahy mezi nimi statisticky významné.
Classification
Type
B - Specialist book
CEP classification
—
OECD FORD branch
50802 - Media and socio-cultural communication
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2021
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
ISBN
978-80-7678-057-6
Number of pages
224
Publisher name
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
Place of publication
Zlín
UT code for WoS book
—