Inquiry-based education for preschool children. Educational software for teachers
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28140%2F20%3A63526681" target="_blank" >RIV/70883521:28140/20:63526681 - isvavai.cz</a>
Alternative codes found
RIV/70883521:28150/20:63526681
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Bádání dětí předškolního věku. Vzdělávací software pro učitele
Original language description
Software je prostředkem určeným pro učitele mateřských škol (případně studenty, rodiče). Má podnítit jejich reflektování a pochopení klíčových principů badatelského vzdělávání se zaměřením na děti předškolního věku. Představuje rovněž praktický nástroj zabezpečující aplikaci těchto principů ve vzdělávání dětí v předškolním věku. Pracuje s fenomény, které zásadně determinují bádání dětí, a to s rozvíjením jejich poznávání, vnímání a představivosti, se získáváním zkušeností či podporou jejich zvědavosti. Předkládá i jistý rámec, který je možné využít při bádání dětí v rámci přírodovědných a společenskovědných témat spadajících do obsahu předškolního vzdělávání. V návaznosti na předešlé nakonec vyúsťuje v deskripci hlavních aspektů vědy a bádání jako procesu, který vědecké postupy primárně definuje. Učitelům tak načrtává aplikační schéma pro realizaci badatelského vzdělávání v podmínkách mateřských škol.
Czech name
Bádání dětí předškolního věku. Vzdělávací software pro učitele
Czech description
Software je prostředkem určeným pro učitele mateřských škol (případně studenty, rodiče). Má podnítit jejich reflektování a pochopení klíčových principů badatelského vzdělávání se zaměřením na děti předškolního věku. Představuje rovněž praktický nástroj zabezpečující aplikaci těchto principů ve vzdělávání dětí v předškolním věku. Pracuje s fenomény, které zásadně determinují bádání dětí, a to s rozvíjením jejich poznávání, vnímání a představivosti, se získáváním zkušeností či podporou jejich zvědavosti. Předkládá i jistý rámec, který je možné využít při bádání dětí v rámci přírodovědných a společenskovědných témat spadajících do obsahu předškolního vzdělávání. V návaznosti na předešlé nakonec vyúsťuje v deskripci hlavních aspektů vědy a bádání jako procesu, který vědecké postupy primárně definuje. Učitelům tak načrtává aplikační schéma pro realizaci badatelského vzdělávání v podmínkách mateřských škol.
Classification
Type
R - Software
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
<a href="/en/project/TL02000331" target="_blank" >TL02000331: The Conception of Education for the Alpha Generation with Using Research-Based Principles of Learning at Nursery Schools</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2020
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Internal product ID
TL02000331
Technical parameters
Aplikace s GUI pro Windows vytvořená v jazyku C++ a Windows Forms.
Economical parameters
Software byl vytvořen jako jeden z výstupů projektu podpořeného TA ČR. Představuje nástroj pro rozvoj pedagogických a digitálních kompetencí učitelů mateřských škol, které mají využít při badatelsky orientovaném vzdělávání dětí v MŠ. Má tedy učitelům pomoct a vést je k aplikaci principů badatelsky orientovaného vzdělávání a jejich komplexnějšímu využívání ve svých didaktických strategiích, napříč obsahem předškolního vzdělávání.
Owner IČO
70883521
Owner name
Fakulta humanitních studií UTB ve Zlíně