POSSIBILITIES OF DEVELOPMENT OF PEDAGOGICAL CONDITION IN
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F09%3A63508028" target="_blank" >RIV/70883521:28150/09:63508028 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Možnosti rozvoje pedagogické kondice v pregraduální přípravě sociálních pedagogů
Original language description
Příspěvek se zabývá problematikou rozvoje pedagogické kondice v pregraduální přípravě studentů sociální pedagogiky na Ústavu pedagogických věd Fakulty humanitních studií Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně. Pedagogickou kondicí, která je výsledkem psychosomatické přípravy, je zde rozuměna schopnost autenticky a tvořivě jednat, v otevřených sociálních, v našem případě, herních situacích. Tato psychosomatická kultivace otevírá před studentem potřebu výchovy k hlasu, k řečovému a pohybovému jednání. Ve všech těchto psychosomatických disciplínách nejde jen o techniky, ale pedagog pomáhá studentovi najít jeho individuální výraz. Stěžejním cílem je podněcovat studenty, aby svým jednáním sami vytvářeli situace a objevovali tak možnosti vlastního autentického projevu. Děje se tak prostřednictvím vlastní aktivity, zkušenosti, prožitku sebereflexe, sdílené s ostatními členy skupiny, což má napomoci v kvalitnějším sebepoznání v oblasti řeči a těla, a uvědomění si toho, že jednat znamená nastavit se n
Czech name
Možnosti rozvoje pedagogické kondice v pregraduální přípravě sociálních pedagogů
Czech description
Příspěvek se zabývá problematikou rozvoje pedagogické kondice v pregraduální přípravě studentů sociální pedagogiky na Ústavu pedagogických věd Fakulty humanitních studií Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně. Pedagogickou kondicí, která je výsledkem psychosomatické přípravy, je zde rozuměna schopnost autenticky a tvořivě jednat, v otevřených sociálních, v našem případě, herních situacích. Tato psychosomatická kultivace otevírá před studentem potřebu výchovy k hlasu, k řečovému a pohybovému jednání. Ve všech těchto psychosomatických disciplínách nejde jen o techniky, ale pedagog pomáhá studentovi najít jeho individuální výraz. Stěžejním cílem je podněcovat studenty, aby svým jednáním sami vytvářeli situace a objevovali tak možnosti vlastního autentického projevu. Děje se tak prostřednictvím vlastní aktivity, zkušenosti, prožitku sebereflexe, sdílené s ostatními členy skupiny, což má napomoci v kvalitnějším sebepoznání v oblasti řeči a těla, a uvědomění si toho, že jednat znamená nastavit se n
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/GA406%2F06%2F1571" target="_blank" >GA406/06/1571: The Cognitive and Dynamic Aspects of the Play-acting Personality of Teachers</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2009
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
IV. medzinárodná konferencia doktorandov odborov psychológia a sociálna práca
ISBN
978-80-8094-660-9
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
6
Pages from-to
—
Publisher name
Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre
Place of publication
Nitra
Event location
Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre
Event date
Apr 3, 2009
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—