All
All

What are you looking for?

All
Projects
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Relationship between cognitive and affective dimensions of multicultural competences

Result description

There is not extensive research on multicultural competence in the Czech Republic. The paper is research outcome, which was realized in the multicultural competence area. Our effort was contribute to understand to multicultural competence as an importantcategory of multicultural theory. The aim of the research was relationship between cognitive and affective dimensions discovery. Age and sex were two factors that we focused on within the context of multicultural competence. Data was collected through didactic test and semantic differential. The analysis showed that there is an important different between cognitive and affective dimensions of multicultural competence depending up the age.

Keywords

multicultural competencesmulticultural educationsemantic differential

The result's identifiers

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Vztah kognitivní a afektivní složky multikulturních kompetencí

  • Original language description

    Výzkum v oblasti multikulturních kompetencí není v České republice rozšířený. Příspěvek je výsledkem výzkumu, který byl v oblasti multikulturních kompetencí realizován. Naší snahou bylo přispět k pochopení multikulturních kompetencí, jakožto významné kategorie teorie multikulturní výchovy. Cílem výzkumu bylo zmapování vztahu dvou složek multikulturních kompetencí: znalostní a postojové (emocionální). Faktory, na které jsme se z hlediska vztahu uvedených složek zaměřovali, byly věk a pohlaví. Pomocí didaktického testu a sémantického diferenciálu byla sesbírána data, jejichž analýza ukázala významné rozdíly ve vztahu znalostní a postojové složky multikulturních kompetencí v závislosti na věku.

  • Czech name

    Vztah kognitivní a afektivní složky multikulturních kompetencí

  • Czech description

    Výzkum v oblasti multikulturních kompetencí není v České republice rozšířený. Příspěvek je výsledkem výzkumu, který byl v oblasti multikulturních kompetencí realizován. Naší snahou bylo přispět k pochopení multikulturních kompetencí, jakožto významné kategorie teorie multikulturní výchovy. Cílem výzkumu bylo zmapování vztahu dvou složek multikulturních kompetencí: znalostní a postojové (emocionální). Faktory, na které jsme se z hlediska vztahu uvedených složek zaměřovali, byly věk a pohlaví. Pomocí didaktického testu a sémantického diferenciálu byla sesbírána data, jejichž analýza ukázala významné rozdíly ve vztahu znalostní a postojové složky multikulturních kompetencí v závislosti na věku.

Classification

  • Type

    Jx - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Others

  • Publication year

    2011

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Pedagogika

  • ISSN

    0031-3815

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    neuveden

  • Issue of the periodical within the volume

    1

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    12

  • Pages from-to

    49-61

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database

Basic information

Result type

Jx - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)

Jx

CEP

AM - Pedagogy and education

Year of implementation

2011