All
All

What are you looking for?

All
Projects
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Research on relationship between cognitive and affective dimension of multicultural competence

Result description

In the paper is presented a research which was carried out in multicultural competence area. The author results from need of understanding relationship between two multicultural competencies dimensions: knowledge and attitudes. We encounter an approach in theory of multicultural education which presents knowledge in multicultural reality objects as a determinant of attitudes. The aim of the research which gathers foreign pieces of knowledge was verify this premise.

Keywords

multicultural educationmulticultural competencesdidactic testsemantic differential

The result's identifiers

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Výzkum vztahu kognitivní a afektivní dimenze multikulturních kompetencí

  • Original language description

    Příspěvek prezentuje výzkum realizovaný v oblasti multikulturních kompetencí. Autor vychází z potřeby porozumění vztahu mezi dvěma složkami multikulturních kompetencí: znalostní a postojovou. V teorii multikulturní výchovy narážíme na pojetí, které pokládá znalost vztahující se k objektům multikulturní reality za determinant postojů. Cílem výzkumu, který se opírá o poznatky ze zahraničních výzkumů, bylo ověřit platnost výše uvedeného předpokladu.

  • Czech name

    Výzkum vztahu kognitivní a afektivní dimenze multikulturních kompetencí

  • Czech description

    Příspěvek prezentuje výzkum realizovaný v oblasti multikulturních kompetencí. Autor vychází z potřeby porozumění vztahu mezi dvěma složkami multikulturních kompetencí: znalostní a postojovou. V teorii multikulturní výchovy narážíme na pojetí, které pokládá znalost vztahující se k objektům multikulturní reality za determinant postojů. Cílem výzkumu, který se opírá o poznatky ze zahraničních výzkumů, bylo ověřit platnost výše uvedeného předpokladu.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Others

  • Publication year

    2009

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Český pedagogický výzkum v mezinárodním kontextu.

  • ISBN

    978-80-7368-769-4

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    7

  • Pages from-to

  • Publisher name

    Ostravská univerzita

  • Place of publication

    Ostrava

  • Event location

    Ostrava

  • Event date

    Jan 1, 2009

  • Type of event by nationality

    CST - Celostátní akce

  • UT code for WoS article