Research on relationship between cognitive and affective dimension of multicultural competence
Result description
In the paper is presented a research which was carried out in multicultural competence area. The author results from need of understanding relationship between two multicultural competencies dimensions: knowledge and attitudes. We encounter an approach in theory of multicultural education which presents knowledge in multicultural reality objects as a determinant of attitudes. The aim of the research which gathers foreign pieces of knowledge was verify this premise.
Keywords
multicultural educationmulticultural competencesdidactic testsemantic differential
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Výzkum vztahu kognitivní a afektivní dimenze multikulturních kompetencí
Original language description
Příspěvek prezentuje výzkum realizovaný v oblasti multikulturních kompetencí. Autor vychází z potřeby porozumění vztahu mezi dvěma složkami multikulturních kompetencí: znalostní a postojovou. V teorii multikulturní výchovy narážíme na pojetí, které pokládá znalost vztahující se k objektům multikulturní reality za determinant postojů. Cílem výzkumu, který se opírá o poznatky ze zahraničních výzkumů, bylo ověřit platnost výše uvedeného předpokladu.
Czech name
Výzkum vztahu kognitivní a afektivní dimenze multikulturních kompetencí
Czech description
Příspěvek prezentuje výzkum realizovaný v oblasti multikulturních kompetencí. Autor vychází z potřeby porozumění vztahu mezi dvěma složkami multikulturních kompetencí: znalostní a postojovou. V teorii multikulturní výchovy narážíme na pojetí, které pokládá znalost vztahující se k objektům multikulturní reality za determinant postojů. Cílem výzkumu, který se opírá o poznatky ze zahraničních výzkumů, bylo ověřit platnost výše uvedeného předpokladu.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Others
Publication year
2009
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Český pedagogický výzkum v mezinárodním kontextu.
ISBN
978-80-7368-769-4
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
7
Pages from-to
—
Publisher name
Ostravská univerzita
Place of publication
Ostrava
Event location
Ostrava
Event date
Jan 1, 2009
Type of event by nationality
CST - Celostátní akce
UT code for WoS article
—
Basic information
Result type
D - Article in proceedings
CEP
AM - Pedagogy and education
Year of implementation
2009