Comparison of assessment of the significance of multicultural subcompetencies by teachers and pupils at basic school
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F13%3A43868054" target="_blank" >RIV/70883521:28150/13:43868054 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="http://userweb.pedf.cuni.cz/wp/pedagogika/files/2013/04/Pedag_13_1_Komparace_Hladik.pdf" target="_blank" >http://userweb.pedf.cuni.cz/wp/pedagogika/files/2013/04/Pedag_13_1_Komparace_Hladik.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Komparace hodnocení významu multikulturních subkompetencí učiteli a žáky na ZŠ
Original language description
Studie je zaměřena na problematiku obsahu multikulturní kompetence. Autoři provedli výzkum, jehož cílem bylo zjištění toho, jaký význam přisuzují učitelé a žáci na ZŠ vybraným multikulturním subkompetencím; jaký význam přisuzují učitelé a žáci na ZŠ faktorům, které mohou ovlivňovat proces osvojování si multikulturní kompetence žáky ZŠ. Nástrojem sběru dat byl dotazník obsahující položky Likertova typu. Data byla zpracována pomocí párového t testu, U testu a t testu. Výzkumným souborem bylo 944 žáků a 62učitelů základních škol. Učitelé a žáci vykazují částečnou shodu v hodnocení pěti nejvýznamnějších a pěti nejméně významných multikulturních subkompetencí. Vztah obou skupin k multikulturním znalostem je ambivalentní. Jako významný faktor ovlivňující proces osvojování si multikulturní kompetence žáky ZŠ označují učitelé a žáci rodinu a jako nejméně významné v tomto procesu obě skupiny uvádí učitele.
Czech name
Komparace hodnocení významu multikulturních subkompetencí učiteli a žáky na ZŠ
Czech description
Studie je zaměřena na problematiku obsahu multikulturní kompetence. Autoři provedli výzkum, jehož cílem bylo zjištění toho, jaký význam přisuzují učitelé a žáci na ZŠ vybraným multikulturním subkompetencím; jaký význam přisuzují učitelé a žáci na ZŠ faktorům, které mohou ovlivňovat proces osvojování si multikulturní kompetence žáky ZŠ. Nástrojem sběru dat byl dotazník obsahující položky Likertova typu. Data byla zpracována pomocí párového t testu, U testu a t testu. Výzkumným souborem bylo 944 žáků a 62učitelů základních škol. Učitelé a žáci vykazují částečnou shodu v hodnocení pěti nejvýznamnějších a pěti nejméně významných multikulturních subkompetencí. Vztah obou skupin k multikulturním znalostem je ambivalentní. Jako významný faktor ovlivňující proces osvojování si multikulturní kompetence žáky ZŠ označují učitelé a žáci rodinu a jako nejméně významné v tomto procesu obě skupiny uvádí učitele.
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2013
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Pedagogika
ISSN
0031-3815
e-ISSN
—
Volume of the periodical
63
Issue of the periodical within the volume
1
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
16
Pages from-to
25-40
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—