All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Comparison of assessment of the significance of multicultural subcompetencies by teachers and pupils at basic school

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F13%3A43868054" target="_blank" >RIV/70883521:28150/13:43868054 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="http://userweb.pedf.cuni.cz/wp/pedagogika/files/2013/04/Pedag_13_1_Komparace_Hladik.pdf" target="_blank" >http://userweb.pedf.cuni.cz/wp/pedagogika/files/2013/04/Pedag_13_1_Komparace_Hladik.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Komparace hodnocení významu multikulturních subkompetencí učiteli a žáky na ZŠ

  • Original language description

    Studie je zaměřena na problematiku obsahu multikulturní kompetence. Autoři provedli výzkum, jehož cílem bylo zjištění toho, jaký význam přisuzují učitelé a žáci na ZŠ vybraným multikulturním subkompetencím; jaký význam přisuzují učitelé a žáci na ZŠ faktorům, které mohou ovlivňovat proces osvojování si multikulturní kompetence žáky ZŠ. Nástrojem sběru dat byl dotazník obsahující položky Likertova typu. Data byla zpracována pomocí párového t testu, U testu a t testu. Výzkumným souborem bylo 944 žáků a 62učitelů základních škol. Učitelé a žáci vykazují částečnou shodu v hodnocení pěti nejvýznamnějších a pěti nejméně významných multikulturních subkompetencí. Vztah obou skupin k multikulturním znalostem je ambivalentní. Jako významný faktor ovlivňující proces osvojování si multikulturní kompetence žáky ZŠ označují učitelé a žáci rodinu a jako nejméně významné v tomto procesu obě skupiny uvádí učitele.

  • Czech name

    Komparace hodnocení významu multikulturních subkompetencí učiteli a žáky na ZŠ

  • Czech description

    Studie je zaměřena na problematiku obsahu multikulturní kompetence. Autoři provedli výzkum, jehož cílem bylo zjištění toho, jaký význam přisuzují učitelé a žáci na ZŠ vybraným multikulturním subkompetencím; jaký význam přisuzují učitelé a žáci na ZŠ faktorům, které mohou ovlivňovat proces osvojování si multikulturní kompetence žáky ZŠ. Nástrojem sběru dat byl dotazník obsahující položky Likertova typu. Data byla zpracována pomocí párového t testu, U testu a t testu. Výzkumným souborem bylo 944 žáků a 62učitelů základních škol. Učitelé a žáci vykazují částečnou shodu v hodnocení pěti nejvýznamnějších a pěti nejméně významných multikulturních subkompetencí. Vztah obou skupin k multikulturním znalostem je ambivalentní. Jako významný faktor ovlivňující proces osvojování si multikulturní kompetence žáky ZŠ označují učitelé a žáci rodinu a jako nejméně významné v tomto procesu obě skupiny uvádí učitele.

Classification

  • Type

    J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2013

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Pedagogika

  • ISSN

    0031-3815

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    63

  • Issue of the periodical within the volume

    1

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    16

  • Pages from-to

    25-40

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database