Importance of multicultural competence in relation to components of students? self-regulated learning
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F12%3A43868056" target="_blank" >RIV/70883521:28150/12:43868056 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Posouzení významu multikulturní kompetence studenty ve vztahu ke komponentům autoregulace učení
Original language description
Studie je zaměřena na autoregulaci multikulturního učení vysokoškolských studentů ve vztahu k vybraným multikulturním subkompetencím. Cílem výzkumu bylo zjištění: 1) významu, který studenti přikládají jednotlivým multikulturním subkompetencím; 2) úrovněmotivace, osobní zdatnosti, atribuce a metakognice ve vztahu k multikulturním subkompetencím; 3) korelace mezi komponenty autoregulace multikulturního učení; 4) vztahů mezi přisuzovaným významem multikulturním subkompetencím a komponenty autoregualce multikulturního učení. Nástrojem sběru dat byl dotazník, který se skládal z 29 explicitně vyjádřených multikulturních subkompetencí rozdělených do tří částí: znalosti (n = 9), vědomí (n = 11) a dovednosti (n = 10). Dotazník také obsahoval otázky souvisejícís motivací, osobní zdatností, atribucí a metakognicí studentů. Největší význam přikládají studenti subkompetencím z oblasti vědomí. Nejmenší význam mají pro studenty subkompetence znalostní. Vysoká korelace byla v souvislosti s multikult
Czech name
Posouzení významu multikulturní kompetence studenty ve vztahu ke komponentům autoregulace učení
Czech description
Studie je zaměřena na autoregulaci multikulturního učení vysokoškolských studentů ve vztahu k vybraným multikulturním subkompetencím. Cílem výzkumu bylo zjištění: 1) významu, který studenti přikládají jednotlivým multikulturním subkompetencím; 2) úrovněmotivace, osobní zdatnosti, atribuce a metakognice ve vztahu k multikulturním subkompetencím; 3) korelace mezi komponenty autoregulace multikulturního učení; 4) vztahů mezi přisuzovaným významem multikulturním subkompetencím a komponenty autoregualce multikulturního učení. Nástrojem sběru dat byl dotazník, který se skládal z 29 explicitně vyjádřených multikulturních subkompetencí rozdělených do tří částí: znalosti (n = 9), vědomí (n = 11) a dovednosti (n = 10). Dotazník také obsahoval otázky souvisejícís motivací, osobní zdatností, atribucí a metakognicí studentů. Největší význam přikládají studenti subkompetencím z oblasti vědomí. Nejmenší význam mají pro studenty subkompetence znalostní. Vysoká korelace byla v souvislosti s multikult
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/GPP407%2F12%2FP196" target="_blank" >GPP407/12/P196: Development Determinants of Multicultural Competence in Students of Helping Professions</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2012
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Kvalita ve vzdělávání : XX. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu
ISBN
978-80-7290-620-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
8
Pages from-to
493-500
Publisher name
Pedagogická fakulta UK
Place of publication
Praha
Event location
Praha
Event date
Sep 10, 2012
Type of event by nationality
CST - Celostátní akce
UT code for WoS article
—