All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Mentoring as a methodical support for teacher education

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F14%3A43872040" target="_blank" >RIV/70883521:28150/14:43872040 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Mentoring jako metodická podpora vzdělávání učitelů

  • Original language description

    Publikace představuje základní principy mentoringu především se zaměřením na (sebe)rozvoj učitele. Jejím cílem je vyzdvihnout přínosy mentoringu a proces zavádění systému metodické podpory do praxe. Publikace představuje výsledky zavedeného programu mentoringu na pilotních základních a středních školách ve Zlínském kraji, zaměřuje se na ověření (evaluaci) kvality (úrovně) výuky začínajících učitelů před poskytováním metodické podpory a po jeho absolvování. Poukazuje na oblasti, které mohou být součástídalšího rozvoje pedagogické práce učitele. Podtrhuje tak význam mentoringu a kvality mentorského vztahu, který sehrává klíčovou roli v profesním rozvoji učitele. Měření kvality vzdělávání se v současné době zaměřuje na kvalitu strukturální (objektivně měřitelná kritéria, jako je např. počet přijatých studentů na vyšší stupeň vzdělávání), kvalitu výsledků a výstupů (srovnání výsledků mezi jednotlivými žáky, často však zůstává pouze v rovině znalostní) a na kvalitu procesní (zaměřuje se na

  • Czech name

    Mentoring jako metodická podpora vzdělávání učitelů

  • Czech description

    Publikace představuje základní principy mentoringu především se zaměřením na (sebe)rozvoj učitele. Jejím cílem je vyzdvihnout přínosy mentoringu a proces zavádění systému metodické podpory do praxe. Publikace představuje výsledky zavedeného programu mentoringu na pilotních základních a středních školách ve Zlínském kraji, zaměřuje se na ověření (evaluaci) kvality (úrovně) výuky začínajících učitelů před poskytováním metodické podpory a po jeho absolvování. Poukazuje na oblasti, které mohou být součástídalšího rozvoje pedagogické práce učitele. Podtrhuje tak význam mentoringu a kvality mentorského vztahu, který sehrává klíčovou roli v profesním rozvoji učitele. Měření kvality vzdělávání se v současné době zaměřuje na kvalitu strukturální (objektivně měřitelná kritéria, jako je např. počet přijatých studentů na vyšší stupeň vzdělávání), kvalitu výsledků a výstupů (srovnání výsledků mezi jednotlivými žáky, často však zůstává pouze v rovině znalostní) a na kvalitu procesní (zaměřuje se na

Classification

  • Type

    B - Specialist book

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2014

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • ISBN

    978-80-7454-457-6

  • Number of pages

    139

  • Publisher name

    Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta humanitních studií

  • Place of publication

    Zlín

  • UT code for WoS book