Mentoring as a methodical support for teacher education
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F14%3A43872040" target="_blank" >RIV/70883521:28150/14:43872040 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Mentoring jako metodická podpora vzdělávání učitelů
Original language description
Publikace představuje základní principy mentoringu především se zaměřením na (sebe)rozvoj učitele. Jejím cílem je vyzdvihnout přínosy mentoringu a proces zavádění systému metodické podpory do praxe. Publikace představuje výsledky zavedeného programu mentoringu na pilotních základních a středních školách ve Zlínském kraji, zaměřuje se na ověření (evaluaci) kvality (úrovně) výuky začínajících učitelů před poskytováním metodické podpory a po jeho absolvování. Poukazuje na oblasti, které mohou být součástídalšího rozvoje pedagogické práce učitele. Podtrhuje tak význam mentoringu a kvality mentorského vztahu, který sehrává klíčovou roli v profesním rozvoji učitele. Měření kvality vzdělávání se v současné době zaměřuje na kvalitu strukturální (objektivně měřitelná kritéria, jako je např. počet přijatých studentů na vyšší stupeň vzdělávání), kvalitu výsledků a výstupů (srovnání výsledků mezi jednotlivými žáky, často však zůstává pouze v rovině znalostní) a na kvalitu procesní (zaměřuje se na
Czech name
Mentoring jako metodická podpora vzdělávání učitelů
Czech description
Publikace představuje základní principy mentoringu především se zaměřením na (sebe)rozvoj učitele. Jejím cílem je vyzdvihnout přínosy mentoringu a proces zavádění systému metodické podpory do praxe. Publikace představuje výsledky zavedeného programu mentoringu na pilotních základních a středních školách ve Zlínském kraji, zaměřuje se na ověření (evaluaci) kvality (úrovně) výuky začínajících učitelů před poskytováním metodické podpory a po jeho absolvování. Poukazuje na oblasti, které mohou být součástídalšího rozvoje pedagogické práce učitele. Podtrhuje tak význam mentoringu a kvality mentorského vztahu, který sehrává klíčovou roli v profesním rozvoji učitele. Měření kvality vzdělávání se v současné době zaměřuje na kvalitu strukturální (objektivně měřitelná kritéria, jako je např. počet přijatých studentů na vyšší stupeň vzdělávání), kvalitu výsledků a výstupů (srovnání výsledků mezi jednotlivými žáky, často však zůstává pouze v rovině znalostní) a na kvalitu procesní (zaměřuje se na
Classification
Type
B - Specialist book
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2014
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
ISBN
978-80-7454-457-6
Number of pages
139
Publisher name
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta humanitních studií
Place of publication
Zlín
UT code for WoS book
—