Student portfolio as a research means of getting to know ones to teaching
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F14%3A43872375" target="_blank" >RIV/70883521:28150/14:43872375 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Studentské portfolio jako výzkumný prostředek poznání cesty k učitelství
Original language description
Publikace se zaměřuje na problematiku využití studentského portfolia v pregraduální přípravě učitelů, má teoreticko-empirický charakter. V teoretické části jsou objasňovány aspekty profesního učení jako součásti učitelské přípravy. Analyzovány jsou etapyna cestě k profesionalitě učitele, dimenze učitelské profese, pojetí učitelských znalostí, jako i scénáře vzdělávání učitelů v Evropě. Součástí teoretických východisek pro empirickou část publikace je i kapitola, které po-jednává o významu, účelu, obsahu, procesu tvorby a hodnocení portfolia, pozornost je věnována i výzkumnému zázemí portfolia v učitelské přípravě. V empirické části jsou předloženy tři výzkumné sondy, které z různých úhlů pohledu reflektují využití studentského portfolia jako výzkumného nástroje při poznávaní průběhů učitelské profesionalizace. V prvním případe je předkládaná výzkumná sonda a její výsledky týkající se dílčí části studentského portfolia, ve které učitelé závěrečné pedagogické praxe hodnotí připravenost
Czech name
Studentské portfolio jako výzkumný prostředek poznání cesty k učitelství
Czech description
Publikace se zaměřuje na problematiku využití studentského portfolia v pregraduální přípravě učitelů, má teoreticko-empirický charakter. V teoretické části jsou objasňovány aspekty profesního učení jako součásti učitelské přípravy. Analyzovány jsou etapyna cestě k profesionalitě učitele, dimenze učitelské profese, pojetí učitelských znalostí, jako i scénáře vzdělávání učitelů v Evropě. Součástí teoretických východisek pro empirickou část publikace je i kapitola, které po-jednává o významu, účelu, obsahu, procesu tvorby a hodnocení portfolia, pozornost je věnována i výzkumnému zázemí portfolia v učitelské přípravě. V empirické části jsou předloženy tři výzkumné sondy, které z různých úhlů pohledu reflektují využití studentského portfolia jako výzkumného nástroje při poznávaní průběhů učitelské profesionalizace. V prvním případe je předkládaná výzkumná sonda a její výsledky týkající se dílčí části studentského portfolia, ve které učitelé závěrečné pedagogické praxe hodnotí připravenost
Classification
Type
B - Specialist book
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Others
Publication year
2014
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
ISBN
978-80-7454-465-1
Number of pages
166
Publisher name
Academia Centrum UTB ve Zlíně
Place of publication
Zlín
UT code for WoS book
—