COMMUNICATION WITH THE BEREAVED IN A HEALTH CARE FACILITY
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F15%3A43873623" target="_blank" >RIV/70883521:28150/15:43873623 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Komunikace s pozůstalými ve zdravotnickém zařízení
Original language description
Troufám si říci, že každá sestra/porodní asistentka/zdravotně sociální pracovník se setkali v rámci své profese se situací, kdy museli bezprostředně po sdělení úmrtí pozůstalým s nimi komunikovat. Každá taková situace je pro pracovníka náročná a svým způsobem i specifická, neboť reakce pozůstalých mohou být různé. V rámci své poradenské praxe často slýchám od pozůstalých, že nikdy nezapomenou na moment, kdy jim byla sdělována (osobně či telefonicky) zpráva o úmrtí. Proto je důležité, aby první kontakt zdravotnického pracovníka s pozůstalými byl profesionální a bezpečný. Zdravotničtí pracovnicí by měli být připraveni na setkání s lidmi, kteří prožívají ztrátu někoho blízkého, a měli by chápat, jakou roli mohou mít v jejich podpoře a péči o ně. Cílem tohoto příspěvku je poukázat na základní zásady komunikace s pozůstalými ve zdravotnickém zařízení, popsat proces truchlení a informovat zdravotnické pracovníky o možné profesionální pomoci pozůstalým prostřednictvím poradců pro pozůstalé.
Czech name
Komunikace s pozůstalými ve zdravotnickém zařízení
Czech description
Troufám si říci, že každá sestra/porodní asistentka/zdravotně sociální pracovník se setkali v rámci své profese se situací, kdy museli bezprostředně po sdělení úmrtí pozůstalým s nimi komunikovat. Každá taková situace je pro pracovníka náročná a svým způsobem i specifická, neboť reakce pozůstalých mohou být různé. V rámci své poradenské praxe často slýchám od pozůstalých, že nikdy nezapomenou na moment, kdy jim byla sdělována (osobně či telefonicky) zpráva o úmrtí. Proto je důležité, aby první kontakt zdravotnického pracovníka s pozůstalými byl profesionální a bezpečný. Zdravotničtí pracovnicí by měli být připraveni na setkání s lidmi, kteří prožívají ztrátu někoho blízkého, a měli by chápat, jakou roli mohou mít v jejich podpoře a péči o ně. Cílem tohoto příspěvku je poukázat na základní zásady komunikace s pozůstalými ve zdravotnickém zařízení, popsat proces truchlení a informovat zdravotnické pracovníky o možné profesionální pomoci pozůstalým prostřednictvím poradců pro pozůstalé.
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
AN - Psychology
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Others
Publication year
2015
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Zdravotnícke štúdie
ISSN
1337-723X
e-ISSN
—
Volume of the periodical
VIII
Issue of the periodical within the volume
2
Country of publishing house
SK - SLOVAKIA
Number of pages
4
Pages from-to
17-20
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—