All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

COMMUNICATION WITH THE BEREAVED IN A HEALTH CARE FACILITY

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F15%3A43873623" target="_blank" >RIV/70883521:28150/15:43873623 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Komunikace s pozůstalými ve zdravotnickém zařízení

  • Original language description

    Troufám si říci, že každá sestra/porodní asistentka/zdravotně sociální pracovník se setkali v rámci své profese se situací, kdy museli bezprostředně po sdělení úmrtí pozůstalým s nimi komunikovat. Každá taková situace je pro pracovníka náročná a svým způsobem i specifická, neboť reakce pozůstalých mohou být různé. V rámci své poradenské praxe často slýchám od pozůstalých, že nikdy nezapomenou na moment, kdy jim byla sdělována (osobně či telefonicky) zpráva o úmrtí. Proto je důležité, aby první kontakt zdravotnického pracovníka s pozůstalými byl profesionální a bezpečný. Zdravotničtí pracovnicí by měli být připraveni na setkání s lidmi, kteří prožívají ztrátu někoho blízkého, a měli by chápat, jakou roli mohou mít v jejich podpoře a péči o ně. Cílem tohoto příspěvku je poukázat na základní zásady komunikace s pozůstalými ve zdravotnickém zařízení, popsat proces truchlení a informovat zdravotnické pracovníky o možné profesionální pomoci pozůstalým prostřednictvím poradců pro pozůstalé.

  • Czech name

    Komunikace s pozůstalými ve zdravotnickém zařízení

  • Czech description

    Troufám si říci, že každá sestra/porodní asistentka/zdravotně sociální pracovník se setkali v rámci své profese se situací, kdy museli bezprostředně po sdělení úmrtí pozůstalým s nimi komunikovat. Každá taková situace je pro pracovníka náročná a svým způsobem i specifická, neboť reakce pozůstalých mohou být různé. V rámci své poradenské praxe často slýchám od pozůstalých, že nikdy nezapomenou na moment, kdy jim byla sdělována (osobně či telefonicky) zpráva o úmrtí. Proto je důležité, aby první kontakt zdravotnického pracovníka s pozůstalými byl profesionální a bezpečný. Zdravotničtí pracovnicí by měli být připraveni na setkání s lidmi, kteří prožívají ztrátu někoho blízkého, a měli by chápat, jakou roli mohou mít v jejich podpoře a péči o ně. Cílem tohoto příspěvku je poukázat na základní zásady komunikace s pozůstalými ve zdravotnickém zařízení, popsat proces truchlení a informovat zdravotnické pracovníky o možné profesionální pomoci pozůstalým prostřednictvím poradců pro pozůstalé.

Classification

  • Type

    J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)

  • CEP classification

    AN - Psychology

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Others

  • Publication year

    2015

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Zdravotnícke štúdie

  • ISSN

    1337-723X

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    VIII

  • Issue of the periodical within the volume

    2

  • Country of publishing house

    SK - SLOVAKIA

  • Number of pages

    4

  • Pages from-to

    17-20

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database