Inclinations to Conformity as a Potential Social Limit of Giftedness Development
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F17%3A63517496" target="_blank" >RIV/70883521:28150/17:63517496 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="http://soced.cz/wp-content/uploads/2017/04/STUDIE_SocEd_T5-1-2017-2-1.pdf" target="_blank" >http://soced.cz/wp-content/uploads/2017/04/STUDIE_SocEd_T5-1-2017-2-1.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.7441/soced.2017.05.01.04" target="_blank" >10.7441/soced.2017.05.01.04</a>
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Sklony ke konformitě jako potenciální sociální limit rozvoje nadání žáků
Original language description
Článek se zabývá problematikou konformity nadaných žáků, která může tvořit sociální bariéru jejich rozvoje ve školní výuce. Cílem výzkumu je analyzovat sklony nadaných žáků ke konformitě v průběhu aplikace diferencovaného obohacujícího kurikula. Výzkumný soubor tvoří 86 diagnostikovaných nadaných žáků z úrovně vzdělávání ISCED2. Technikou výzkumu je sémantický diferenciál založený na principu nástroje ATER. Výsledky studie hovoří o nonkonformních sklonech nadaných žáků, které subjektivně deklarují ve vztahu k pěti výrokům vážícím se k řešení úkolu ve vyučování za aplikace diferencovaného obohacujícího kurikula.
Czech name
Sklony ke konformitě jako potenciální sociální limit rozvoje nadání žáků
Czech description
Článek se zabývá problematikou konformity nadaných žáků, která může tvořit sociální bariéru jejich rozvoje ve školní výuce. Cílem výzkumu je analyzovat sklony nadaných žáků ke konformitě v průběhu aplikace diferencovaného obohacujícího kurikula. Výzkumný soubor tvoří 86 diagnostikovaných nadaných žáků z úrovně vzdělávání ISCED2. Technikou výzkumu je sémantický diferenciál založený na principu nástroje ATER. Výsledky studie hovoří o nonkonformních sklonech nadaných žáků, které subjektivně deklarují ve vztahu k pěti výrokům vážícím se k řešení úkolu ve vyučování za aplikace diferencovaného obohacujícího kurikula.
Classification
Type
J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
—
Continuities
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Others
Publication year
2017
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Sociální pedagogika
ISSN
1805-8825
e-ISSN
—
Volume of the periodical
5
Issue of the periodical within the volume
1
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
13
Pages from-to
63-75
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—