All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Teachers’ Attitudinal Orientation Towards the Socially Disadvantaged Students and their Education

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F17%3A63517758" target="_blank" >RIV/70883521:28150/17:63517758 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="http://lifelonglearning.mendelu.cz/wcd/w-rek-lifelong/ll1702/lll_1702_clanek3.pdf" target="_blank" >http://lifelonglearning.mendelu.cz/wcd/w-rek-lifelong/ll1702/lll_1702_clanek3.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.11118/lifele2017070247" target="_blank" >10.11118/lifele2017070247</a>

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Postojová orientace učitelů ve vztahu k sociálně znevýhodněným žákům a jejich vzdělávání

  • Original language description

    Učitel zaujímá v kontextu vzdělávání sociálně znevýhodněných žáků s perspektivou inkluzivního vzdělávání významné postavení. Studie se zaměřuje na oblast vzdělávání sociálně znevýhodněných žáků, resp. jejím cílem je prezentovat výsledky výzkumného šetření zaměřeného na zjištění postojové orientace učitelů Pardubického, Libereckého a Ústeckého kraje (n = 122) ve vztahu ke vzdělávání sociálně znevýhodněných žáků, a dále se snaží zjistit, zda existuje vztah mezi postojovou orientací učitelů a krajem, jejich věkem, dobou praxe, skutečností, zda mají či nemají zkušenosti se vzděláváním sociálně znevýhodněných žáků, a jejich vnímanou vlastní účinností. Za účelem dosažení výzkumného cíle byla využita metoda dotazníku s položkami Likertova typu a výzkumný nástroj Teacher self-efficacy. Získaná data byla podrobena faktorové analýze, pro ověření vztahu mezi jednotlivými proměnnými byla využita analýza rozptylu ANOVA, Kruskal-Wallis test, Man-Whitney test a Pearsonův koeficient korelace. Bylo zjištěno, že učitelé hodnotí skupinu sociálně znevýhodněných žáků spíše negativně, naopak spíše pozitivně hodnotí možnosti redukovat či překonat jejich znevýhodnění pramenící z rodinného prostředí, z nějž pocházejí, a také spíše pozitivně vnímají vztah školy a sociálně znevýhodněných žáků. Postojová orientace učitelů nesouvisí s předchozí zkušeností učitelů se vzděláváním sociálně znevýhodněných žáků, s délkou jejich praxe ani s krajem, ve kterém učitelé působí. Naopak byl prokázán vztah mezi jejich postojovou orientací, věkem a vnímanou vlastní účinností.

  • Czech name

    Postojová orientace učitelů ve vztahu k sociálně znevýhodněným žákům a jejich vzdělávání

  • Czech description

    Učitel zaujímá v kontextu vzdělávání sociálně znevýhodněných žáků s perspektivou inkluzivního vzdělávání významné postavení. Studie se zaměřuje na oblast vzdělávání sociálně znevýhodněných žáků, resp. jejím cílem je prezentovat výsledky výzkumného šetření zaměřeného na zjištění postojové orientace učitelů Pardubického, Libereckého a Ústeckého kraje (n = 122) ve vztahu ke vzdělávání sociálně znevýhodněných žáků, a dále se snaží zjistit, zda existuje vztah mezi postojovou orientací učitelů a krajem, jejich věkem, dobou praxe, skutečností, zda mají či nemají zkušenosti se vzděláváním sociálně znevýhodněných žáků, a jejich vnímanou vlastní účinností. Za účelem dosažení výzkumného cíle byla využita metoda dotazníku s položkami Likertova typu a výzkumný nástroj Teacher self-efficacy. Získaná data byla podrobena faktorové analýze, pro ověření vztahu mezi jednotlivými proměnnými byla využita analýza rozptylu ANOVA, Kruskal-Wallis test, Man-Whitney test a Pearsonův koeficient korelace. Bylo zjištěno, že učitelé hodnotí skupinu sociálně znevýhodněných žáků spíše negativně, naopak spíše pozitivně hodnotí možnosti redukovat či překonat jejich znevýhodnění pramenící z rodinného prostředí, z nějž pocházejí, a také spíše pozitivně vnímají vztah školy a sociálně znevýhodněných žáků. Postojová orientace učitelů nesouvisí s předchozí zkušeností učitelů se vzděláváním sociálně znevýhodněných žáků, s délkou jejich praxe ani s krajem, ve kterém učitelé působí. Naopak byl prokázán vztah mezi jejich postojovou orientací, věkem a vnímanou vlastní účinností.

Classification

  • Type

    J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2017

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Lifelong Learning – celoživotní vzdělávání

  • ISSN

    1804-526X

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    7

  • Issue of the periodical within the volume

    2

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    26

  • Pages from-to

    47-72

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database