Theoretical Reflection On The Professional Self-efficacy of Helping Workers In the Social-Pedagogical Area
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F18%3A63521030" target="_blank" >RIV/70883521:28150/18:63521030 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="http://lifelonglearning.mendelu.cz/wcd/w-rek-lifelong/ll1801/_lll_1801_web_clanek3.pdf" target="_blank" >http://lifelonglearning.mendelu.cz/wcd/w-rek-lifelong/ll1801/_lll_1801_web_clanek3.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.11118/lifele2018080142" target="_blank" >10.11118/lifele2018080142</a>
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Teoretické úvahy o profesní zdatnosti pomáhajících pracovníků působících v sociálně-pedagogické oblasti
Original language description
Příspěvek se zabývá tematikou profesní zdatnosti v oblasti pregraduálního a dalšího sociálního vzdělávání. Nastíníme teoretické pozadí problematiky týkající se konceptu vnímané zdatnosti a představíme vybrané výzkumy související s kontextem self-efficacy a výběrem profese. Výzkumy self-efficacy probíhají více než tři dekády. Jsou dohledatelné v databázích ERIC, PsycINFO nebo Web of Science a ukazují, že zeměmi s nejhojnějším zastoupením výzkumů s touto problematikou jsou například USA, Německo, Norsko apod. V České republice se doposud nevěnovala velká pozornost tématu profesní self-efficacy v pomáhajících profesích. Toto pole působení je široké, proto cílem je zaměřit zájem na specifickou semiprofesní skupinu pracovníků sociálně aktivizačních služeb pro rodiny s dětmi v sociálně-pedagogické činnosti. Výběr skupiny je ovlivněn nastavením změn v systému péče o ohrožené děti se zájmem o eliminaci sociálního znevýhodnění celé rodiny.
Czech name
Teoretické úvahy o profesní zdatnosti pomáhajících pracovníků působících v sociálně-pedagogické oblasti
Czech description
Příspěvek se zabývá tematikou profesní zdatnosti v oblasti pregraduálního a dalšího sociálního vzdělávání. Nastíníme teoretické pozadí problematiky týkající se konceptu vnímané zdatnosti a představíme vybrané výzkumy související s kontextem self-efficacy a výběrem profese. Výzkumy self-efficacy probíhají více než tři dekády. Jsou dohledatelné v databázích ERIC, PsycINFO nebo Web of Science a ukazují, že zeměmi s nejhojnějším zastoupením výzkumů s touto problematikou jsou například USA, Německo, Norsko apod. V České republice se doposud nevěnovala velká pozornost tématu profesní self-efficacy v pomáhajících profesích. Toto pole působení je široké, proto cílem je zaměřit zájem na specifickou semiprofesní skupinu pracovníků sociálně aktivizačních služeb pro rodiny s dětmi v sociálně-pedagogické činnosti. Výběr skupiny je ovlivněn nastavením změn v systému péče o ohrožené děti se zájmem o eliminaci sociálního znevýhodnění celé rodiny.
Classification
Type
J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical
CEP classification
—
OECD FORD branch
50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2018
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Lifelong Learning – celoživotní vzdělávání
ISSN
1804-526X
e-ISSN
—
Volume of the periodical
8
Issue of the periodical within the volume
1
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
19
Pages from-to
42-60
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—