All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

THE INTERACTION AMONG LEVELS OF SELF-REGULATION AND PROCESSES OF SOCIAL EXCLUSION

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F19%3A63523349" target="_blank" >RIV/70883521:28150/19:63523349 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    INTERAKCE MEZI ÚROVNĚMI AUTOREGULACE A PROCESY SOCIÁLNÍHO VYLOUČENÍ U DĚTÍ A DOSPÍVAJÍCÍCH

  • Original language description

    Abstrakt: Předkládaná studie je shrnutím současných českých i zahraničních poznatků o vztazích mezi autoregulací a sociálním vyloučením u dětí a dospívajících. Vymezení hlavních pojmů bylo zpracováno s přihlédnutím ke vzájemnému kontextu. Proces sociální exkluze je nahlížen z hlediska užšího vymezení, kdy postupně dochází k sociálnímu vyloučení jedince ve skupině. Dříve realizované studie usilovaly o identifikaci nedostatků dětské autoregulace, které byly původně předpokládanou hlavní příčinou sociálního vyloučení dítěte. Výsledky však obracely pozornost také opačným směrem. Závěrečná část příspěvku je věnována úvahám nad těmito přístupy, které se pokoušejí zejména prostřednictvím longitudinálních výzkumů porozumět obousměrné interakci mezi jednotlivými úrovněmi autoregulace a procesy sociálního vyloučení.

  • Czech name

    INTERAKCE MEZI ÚROVNĚMI AUTOREGULACE A PROCESY SOCIÁLNÍHO VYLOUČENÍ U DĚTÍ A DOSPÍVAJÍCÍCH

  • Czech description

    Abstrakt: Předkládaná studie je shrnutím současných českých i zahraničních poznatků o vztazích mezi autoregulací a sociálním vyloučením u dětí a dospívajících. Vymezení hlavních pojmů bylo zpracováno s přihlédnutím ke vzájemnému kontextu. Proces sociální exkluze je nahlížen z hlediska užšího vymezení, kdy postupně dochází k sociálnímu vyloučení jedince ve skupině. Dříve realizované studie usilovaly o identifikaci nedostatků dětské autoregulace, které byly původně předpokládanou hlavní příčinou sociálního vyloučení dítěte. Výsledky však obracely pozornost také opačným směrem. Závěrečná část příspěvku je věnována úvahám nad těmito přístupy, které se pokoušejí zejména prostřednictvím longitudinálních výzkumů porozumět obousměrné interakci mezi jednotlivými úrovněmi autoregulace a procesy sociálního vyloučení.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50103 - Cognitive sciences

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/GA17-04816S" target="_blank" >GA17-04816S: The Dynamics of Self-Regulation in Socially Excluded Pupils</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2019

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    PHD Existence 2019 &quot;Tělo a mysl&quot;

  • ISBN

    978-80-244-5544-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    10

  • Pages from-to

    97-109

  • Publisher name

    Univerzita Palackého v Olomouci

  • Place of publication

    Olomouc

  • Event location

    Olomouc

  • Event date

    Jan 21, 2019

  • Type of event by nationality

    EUR - Evropská akce

  • UT code for WoS article