PREPARATION OF EDUCATION ON FINANCIAL LITERACY
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F19%3A63523369" target="_blank" >RIV/70883521:28150/19:63523369 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://digilib.k.utb.cz/bitstream/handle/10563/45874/Vysokoskolsky_ucitel_vzdelavani_praktiky_pozice_2019.pdf?sequence=3&isAllowed=y" target="_blank" >https://digilib.k.utb.cz/bitstream/handle/10563/45874/Vysokoskolsky_ucitel_vzdelavani_praktiky_pozice_2019.pdf?sequence=3&isAllowed=y</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.7441/vu.2019.15" target="_blank" >10.7441/vu.2019.15</a>
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Příprava vzdělávání v oblasti finanční gramotnosti
Original language description
Příspěvek je věnovaný problematice vzdělávání v oblasti finanční gramotnosti u dětí a mládeže. Vedení nedospělé části populace k budování základních znalostí, dovedností a hodnotových postojů k hospodaření s financemi, tzv. finanční gramotnosti, představuje důležitou součást jejich vzdělávání a je nutné mu věnovat pozornost již od nejútlejšího věku. K vytváření a trvalému osvojení finanční gramotnosti významně musí přispívat škola, jako součást výchovného systému v procesu socializace jedince ve spolupráci s rodiči. Jen cílevědomá implementace teoretických i praktických poznatků finanční gramotnosti do výchovně-vzdělávacího procesu naučí nedospělou populaci správně hospodařit s financemi po celý jejich další život.
Czech name
Příprava vzdělávání v oblasti finanční gramotnosti
Czech description
Příspěvek je věnovaný problematice vzdělávání v oblasti finanční gramotnosti u dětí a mládeže. Vedení nedospělé části populace k budování základních znalostí, dovedností a hodnotových postojů k hospodaření s financemi, tzv. finanční gramotnosti, představuje důležitou součást jejich vzdělávání a je nutné mu věnovat pozornost již od nejútlejšího věku. K vytváření a trvalému osvojení finanční gramotnosti významně musí přispívat škola, jako součást výchovného systému v procesu socializace jedince ve spolupráci s rodiči. Jen cílevědomá implementace teoretických i praktických poznatků finanční gramotnosti do výchovně-vzdělávacího procesu naučí nedospělou populaci správně hospodařit s financemi po celý jejich další život.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
—
OECD FORD branch
50902 - Social sciences, interdisciplinary
Result continuities
Project
—
Continuities
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Others
Publication year
2019
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Vysokoškolský učitel - vzdělávání, praktiky, pozice
ISBN
978-80-7454-917-5
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
16
Pages from-to
"175 "- 190
Publisher name
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta humanitních studií
Place of publication
Zlín
Event location
Zlín
Event date
Apr 11, 2019
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—