Interaction between teacher and pupil and its influence on the perceived closeness of pupils
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F19%3A63523823" target="_blank" >RIV/70883521:28150/19:63523823 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Interakce mezi učitelem a žákem a jejich vliv na vnímanou blízkost žáků
Original language description
Příspěvěk se zabývá vztahem mezi učitelem a žákem v školním prostředí. První čast je zaměřena na teoretický rámec, který vymezuje specifika asymetrické interakce mezi dvěma hlavními subjekty edukačního procesu. V tomto kontextu je věnována pozornost výzkumům bezprostřednosti učitele a vnímané blízkosti. Jedná se o významné aspekty, které, jak se zdá, se přímo odráží v učení žáků a třídním klimatu. Druhá čast představuje výsledky kvalitativně orientované studie, jejíž cílem bylo analyzovat interakce uskutečňující se ve vztahu učitele a žáka, jejich dopad a vliv na vnímanou blízkost ze strany žáků. Prostřednictvím narativních rozhovorů se studenty humanitních fakult a jejich analýzy, bylo identifikováno několik aspektů ve vztahu učitele a žáka. Jak se zdá, vztahy s učiteli se promítají do života studentů a jejich postojů k sobě samým, k autoritám a vzdělávání.
Czech name
Interakce mezi učitelem a žákem a jejich vliv na vnímanou blízkost žáků
Czech description
Příspěvěk se zabývá vztahem mezi učitelem a žákem v školním prostředí. První čast je zaměřena na teoretický rámec, který vymezuje specifika asymetrické interakce mezi dvěma hlavními subjekty edukačního procesu. V tomto kontextu je věnována pozornost výzkumům bezprostřednosti učitele a vnímané blízkosti. Jedná se o významné aspekty, které, jak se zdá, se přímo odráží v učení žáků a třídním klimatu. Druhá čast představuje výsledky kvalitativně orientované studie, jejíž cílem bylo analyzovat interakce uskutečňující se ve vztahu učitele a žáka, jejich dopad a vliv na vnímanou blízkost ze strany žáků. Prostřednictvím narativních rozhovorů se studenty humanitních fakult a jejich analýzy, bylo identifikováno několik aspektů ve vztahu učitele a žáka. Jak se zdá, vztahy s učiteli se promítají do života studentů a jejich postojů k sobě samým, k autoritám a vzdělávání.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
—
OECD FORD branch
50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2019
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Education and New Developments 2019
ISBN
978-989-54-3125-0
ISSN
—
e-ISSN
2184-1489
Number of pages
5
Pages from-to
361-365
Publisher name
inScience Press
Place of publication
Lisabon
Event location
Porto
Event date
Jun 22, 2019
Type of event by nationality
WRD - Celosvětová akce
UT code for WoS article
—