All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Interaction between teacher and pupil and its influence on the perceived closeness of pupils

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F19%3A63523823" target="_blank" >RIV/70883521:28150/19:63523823 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Interakce mezi učitelem a žákem a jejich vliv na vnímanou blízkost žáků

  • Original language description

    Příspěvěk se zabývá vztahem mezi učitelem a žákem v školním prostředí. První čast je zaměřena na teoretický rámec, který vymezuje specifika asymetrické interakce mezi dvěma hlavními subjekty edukačního procesu. V tomto kontextu je věnována pozornost výzkumům bezprostřednosti učitele a vnímané blízkosti. Jedná se o významné aspekty, které, jak se zdá, se přímo odráží v učení žáků a třídním klimatu. Druhá čast představuje výsledky kvalitativně orientované studie, jejíž cílem bylo analyzovat interakce uskutečňující se ve vztahu učitele a žáka, jejich dopad a vliv na vnímanou blízkost ze strany žáků. Prostřednictvím narativních rozhovorů se studenty humanitních fakult a jejich analýzy, bylo identifikováno několik aspektů ve vztahu učitele a žáka. Jak se zdá, vztahy s učiteli se promítají do života studentů a jejich postojů k sobě samým, k autoritám a vzdělávání.

  • Czech name

    Interakce mezi učitelem a žákem a jejich vliv na vnímanou blízkost žáků

  • Czech description

    Příspěvěk se zabývá vztahem mezi učitelem a žákem v školním prostředí. První čast je zaměřena na teoretický rámec, který vymezuje specifika asymetrické interakce mezi dvěma hlavními subjekty edukačního procesu. V tomto kontextu je věnována pozornost výzkumům bezprostřednosti učitele a vnímané blízkosti. Jedná se o významné aspekty, které, jak se zdá, se přímo odráží v učení žáků a třídním klimatu. Druhá čast představuje výsledky kvalitativně orientované studie, jejíž cílem bylo analyzovat interakce uskutečňující se ve vztahu učitele a žáka, jejich dopad a vliv na vnímanou blízkost ze strany žáků. Prostřednictvím narativních rozhovorů se studenty humanitních fakult a jejich analýzy, bylo identifikováno několik aspektů ve vztahu učitele a žáka. Jak se zdá, vztahy s učiteli se promítají do života studentů a jejich postojů k sobě samým, k autoritám a vzdělávání.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2019

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Education and New Developments 2019

  • ISBN

    978-989-54-3125-0

  • ISSN

  • e-ISSN

    2184-1489

  • Number of pages

    5

  • Pages from-to

    361-365

  • Publisher name

    inScience Press

  • Place of publication

    Lisabon

  • Event location

    Porto

  • Event date

    Jun 22, 2019

  • Type of event by nationality

    WRD - Celosvětová akce

  • UT code for WoS article