All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

The usage of child´s portfolio in kindergarten

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F19%3A63523878" target="_blank" >RIV/70883521:28150/19:63523878 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Využití dětského portfolia v mateřské škole

  • Original language description

    Portfolio využívané v prostředí školy je předmětem zájmu odborníků z oblasti předškolního, základního i dalšího stupně vzdělávání. V rámci stále větší orientace na konstruktivistické pojetí výuky a učení se dítěte, jsou navrhovány různé pedagogické strategie, které mohou učitelé ve výuce využívat. Tyto strategie dávají dítěti možnost samostatně plánovat, organizovat, realizovat a vyhodnocovat svoji aktivitu. Dětské portfolio se v tomto kontextu nabízí, jako vhodný nástroj pro rozvoj těchto pro-cesů. V širším slova smyslu se můžeme setkat se dvěma nejčastějšími pojetími portfolia, která se často prolínají a doplňují. Jedná se o konstruktivistické a pozitivistické pojetí portfolia (Václavík, 2014). Zatímco první z uvedených koncepcí se orientu-je na proces a aktivní zapojení dítěte v něm, u druhé je kladen důraz na výsledný produkt a tedy na výsledky procesu. Tyto dva pohledy odrážejí odlišné využívání portfolia v rovině cílů, obsahu a funkcí. Zatímco konstruktivistický přístup se věnuje portfoliu optikou dítěte, pozitivistické portfolio odráží externí zájmy jiné osoby (Václavík, 2014). V prostředí mateřské školy nazýváme v této studii pro naše účely portfolio dětským. Do jaké míry je skutečně majetkem dítěte je otázkou.

  • Czech name

    Využití dětského portfolia v mateřské škole

  • Czech description

    Portfolio využívané v prostředí školy je předmětem zájmu odborníků z oblasti předškolního, základního i dalšího stupně vzdělávání. V rámci stále větší orientace na konstruktivistické pojetí výuky a učení se dítěte, jsou navrhovány různé pedagogické strategie, které mohou učitelé ve výuce využívat. Tyto strategie dávají dítěti možnost samostatně plánovat, organizovat, realizovat a vyhodnocovat svoji aktivitu. Dětské portfolio se v tomto kontextu nabízí, jako vhodný nástroj pro rozvoj těchto pro-cesů. V širším slova smyslu se můžeme setkat se dvěma nejčastějšími pojetími portfolia, která se často prolínají a doplňují. Jedná se o konstruktivistické a pozitivistické pojetí portfolia (Václavík, 2014). Zatímco první z uvedených koncepcí se orientu-je na proces a aktivní zapojení dítěte v něm, u druhé je kladen důraz na výsledný produkt a tedy na výsledky procesu. Tyto dva pohledy odrážejí odlišné využívání portfolia v rovině cílů, obsahu a funkcí. Zatímco konstruktivistický přístup se věnuje portfoliu optikou dítěte, pozitivistické portfolio odráží externí zájmy jiné osoby (Václavík, 2014). V prostředí mateřské školy nazýváme v této studii pro naše účely portfolio dětským. Do jaké míry je skutečně majetkem dítěte je otázkou.

Classification

  • Type

    O - Miscellaneous

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2019

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů