Reflective journals in the professional preparation of female primary school teacher students
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F24%3A63585338" target="_blank" >RIV/70883521:28150/24:63585338 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://journals.muni.cz/pedor/article/view/40351/33959" target="_blank" >https://journals.muni.cz/pedor/article/view/40351/33959</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5817/PedOr2024-1-2-47" target="_blank" >10.5817/PedOr2024-1-2-47</a>
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Reflektivní deníky v profesní přípravě studentek učitelství prvního stupně základních škol
Original language description
Studie se zaměřuje na reflexi jako klíčovou komponentu profesního rozvoje studentů učitelství. Cílem studie je popsat, vysvětlit a interpretovat, jakým způsobem studentky učitelství reflektují souvislou pedagogickou praxi v reflektivních denících, konkrétně se jedná o spolupráci s fakultní učitelkou, realizaci výuky s důrazem na udržování kázně a o reflexi vztahů studentek s žáky. Pro naplnění cíle byla provedena obsahová analýza 32 reflektivních deníků studentek učitelství pro 1. stupeň základní školy. Nejprve jsou představena teoretická východiska definice a modelů reflexe, dále je pojednáno o reflexi v kontextu profesní přípravy studentů učitelství. Následuje představení výsledků empirické studie. Ukázalo se, že se studentky učitelství během souvislé praxe setkávají s řadou výzev zahrnujících oblasti řízení výuky, udržování kázně a rozvoje vztahů se žáky. Klíčovou osobou je pro ně ale fakultní učitelka, kterou uznávají jako autoritu.
Czech name
Reflektivní deníky v profesní přípravě studentek učitelství prvního stupně základních škol
Czech description
Studie se zaměřuje na reflexi jako klíčovou komponentu profesního rozvoje studentů učitelství. Cílem studie je popsat, vysvětlit a interpretovat, jakým způsobem studentky učitelství reflektují souvislou pedagogickou praxi v reflektivních denících, konkrétně se jedná o spolupráci s fakultní učitelkou, realizaci výuky s důrazem na udržování kázně a o reflexi vztahů studentek s žáky. Pro naplnění cíle byla provedena obsahová analýza 32 reflektivních deníků studentek učitelství pro 1. stupeň základní školy. Nejprve jsou představena teoretická východiska definice a modelů reflexe, dále je pojednáno o reflexi v kontextu profesní přípravy studentů učitelství. Následuje představení výsledků empirické studie. Ukázalo se, že se studentky učitelství během souvislé praxe setkávají s řadou výzev zahrnujících oblasti řízení výuky, udržování kázně a rozvoje vztahů se žáky. Klíčovou osobou je pro ně ale fakultní učitelka, kterou uznávají jako autoritu.
Classification
Type
J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical
CEP classification
—
OECD FORD branch
50901 - Other social sciences
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2024
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Pedagogická orientace
ISSN
1211-4669
e-ISSN
1805-9511
Volume of the periodical
34
Issue of the periodical within the volume
1-2
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
20
Pages from-to
47-67
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—