Social Media as Education Environment
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28700%2F12%3A43867873" target="_blank" >RIV/70883521:28700/12:43867873 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Sociální média jako prostor pro vzdělávání
Original language description
Příspěvěk představuje různé druhy sociálních médií a jejich specifika se zaměřením na sdílení znalostí a informační výchovu. Sociální média nabízí mnohé možnosti v oblasti sdílení informací a dat. Lze je využít v rámci interní komunikace organizace, prosíťování odborníků z určité oblasti, pro výuku informančí výchovy apod.Jedná se o prostředí pro vzájemnou komunikaci a budování vztah, proto je nelze striktně chápat a používat pouze jako systémy na distribuci novinek či výukových materiálů. Pokud je v tomto prostředí realizována například výuka, je třeba ji vnímat a plánovat odlišně, než například při použití learning management systému(LMS).Sociální média jsou často využívána také k nepřímému vzdělávání- například neexistuje specifická facebooková stránka pro informační vzdělávání,ale částěčně je informační vzdělávání realizováno přes oficiální facebookovou stránku organizace, která sleduje několik různých cílů. V takovém případě je nutné pečlivě promýšlet strategii, volit vhodnou for
Czech name
Sociální média jako prostor pro vzdělávání
Czech description
Příspěvěk představuje různé druhy sociálních médií a jejich specifika se zaměřením na sdílení znalostí a informační výchovu. Sociální média nabízí mnohé možnosti v oblasti sdílení informací a dat. Lze je využít v rámci interní komunikace organizace, prosíťování odborníků z určité oblasti, pro výuku informančí výchovy apod.Jedná se o prostředí pro vzájemnou komunikaci a budování vztah, proto je nelze striktně chápat a používat pouze jako systémy na distribuci novinek či výukových materiálů. Pokud je v tomto prostředí realizována například výuka, je třeba ji vnímat a plánovat odlišně, než například při použití learning management systému(LMS).Sociální média jsou často využívána také k nepřímému vzdělávání- například neexistuje specifická facebooková stránka pro informační vzdělávání,ale částěčně je informační vzdělávání realizováno přes oficiální facebookovou stránku organizace, která sleduje několik různých cílů. V takovém případě je nutné pečlivě promýšlet strategii, volit vhodnou for
Classification
Type
C - Chapter in a specialist book
CEP classification
AF - Documentation, librarianship, work with information
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Others
Publication year
2012
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Book/collection name
Trendy v informačním vzdělávání
ISBN
978-80-87500-18-7
Number of pages of the result
8
Pages from-to
87-94
Number of pages of the book
154
Publisher name
VeRBuM
Place of publication
Zlín
UT code for WoS chapter
—