All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Approaches to teaching programming - "object first"

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F71226401%3A_____%2F14%3A%231005955" target="_blank" >RIV/71226401:_____/14:#1005955 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Přístupy k výuce programování

  • Original language description

    Nabízí se více možností přístupu k výuce programování a to podle programovacích stylů. Mnohé školy, a nejen vysoké školy s technickým zaměřením, řeší tuto otázku. První možností je již zavedený styl "nejdříve strukturovaně, pak objektově". Druhou nabízenou koncepcí výuky programování je využití stylu "nejprve objektově, pak ostatní", tzv. "object-first". Ve shodě s reakreditací oboru Aplikovaná informatika a Počítačové systémy na Vysoké škole polytechnické Jihlava platné od akademického roku 2013/2014 přešla výuka programování ze stylu ůnejdříve strukturovaně" na styl ůobject-first". Ve výuce jsou pro seznámení s objektovými styly používány programovací jazyky C a C++. Na úvodní předměty pak navazují předměty zaměřené na algoritmy a datové struktury, na tvorbu desktopových formulářových aplikací a na programování hardware, resp. procesorů. Při přechodu na styl "object-first" byla řešena konkrétní koncepce výuky. K tomu byla převzata osnova předmětů z původní akreditace. Ukázalo se, že

  • Czech name

    Přístupy k výuce programování

  • Czech description

    Nabízí se více možností přístupu k výuce programování a to podle programovacích stylů. Mnohé školy, a nejen vysoké školy s technickým zaměřením, řeší tuto otázku. První možností je již zavedený styl "nejdříve strukturovaně, pak objektově". Druhou nabízenou koncepcí výuky programování je využití stylu "nejprve objektově, pak ostatní", tzv. "object-first". Ve shodě s reakreditací oboru Aplikovaná informatika a Počítačové systémy na Vysoké škole polytechnické Jihlava platné od akademického roku 2013/2014 přešla výuka programování ze stylu ůnejdříve strukturovaně" na styl ůobject-first". Ve výuce jsou pro seznámení s objektovými styly používány programovací jazyky C a C++. Na úvodní předměty pak navazují předměty zaměřené na algoritmy a datové struktury, na tvorbu desktopových formulářových aplikací a na programování hardware, resp. procesorů. Při přechodu na styl "object-first" byla řešena konkrétní koncepce výuky. K tomu byla převzata osnova předmětů z původní akreditace. Ukázalo se, že

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    20206 - Computer hardware and architecture

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Others

  • Publication year

    2014

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Informatika XXVII/2014

  • ISBN

    978-80-7509-126-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    2

  • Pages from-to

    1-2

  • Publisher name

    Ústav informatiky, Mendelova univerzita v Brně

  • Place of publication

    Brno

  • Event location

    Brno

  • Event date

    Jan 1, 2014

  • Type of event by nationality

    CST - Celostátní akce

  • UT code for WoS article