All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

The Promotion of Overconsumtion: A Critical Discourse Analysis of Selected Chain Stores Flyers

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F71226401%3A_____%2F20%3AN0100366" target="_blank" >RIV/71226401:_____/20:N0100366 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="http://emijournal.cz/wp-content/uploads/2020/05/06_REKLAMA-NA-NADSPOT%C5%98EBU.pdf" target="_blank" >http://emijournal.cz/wp-content/uploads/2020/05/06_REKLAMA-NA-NADSPOT%C5%98EBU.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Reklama na nadspotřebu: Kritická diskurzivní analýza nabídkových letáků vybraných obchodních řetězců

  • Original language description

    Článek se zabývá problematikou nabídkových letáků obchodních řetězců a možností jejich vlivu na generování nadspotřeby českých spotřebitelů. Cílem příspěvku bylo určit, zda nabídkové letáky vybraných obchodních řetězců mohou svým obsahem vyvolávat takové spotřební chování, které vede k nadspotřebě. Pro obsahovou a kritickou diskurzivní analýzu byly vybrány letáky řetězců Kaufland a Lidl. Výsledky ukázaly, že oba řetězce používají ve svých letácích takové výrazové prostředky a narativy, které v důsledku vedou ke spotřebitelskému chování, které lze označit jako nadspotřebu. Kaufland tak činí prostřednictvím nabídky velkého množství zlevněných produktů, Lidl pak nejčastěji prostřednictvím nabídky nadstandardního množství produktu za zvýhodněnou cenu.

  • Czech name

    Reklama na nadspotřebu: Kritická diskurzivní analýza nabídkových letáků vybraných obchodních řetězců

  • Czech description

    Článek se zabývá problematikou nabídkových letáků obchodních řetězců a možností jejich vlivu na generování nadspotřeby českých spotřebitelů. Cílem příspěvku bylo určit, zda nabídkové letáky vybraných obchodních řetězců mohou svým obsahem vyvolávat takové spotřební chování, které vede k nadspotřebě. Pro obsahovou a kritickou diskurzivní analýzu byly vybrány letáky řetězců Kaufland a Lidl. Výsledky ukázaly, že oba řetězce používají ve svých letácích takové výrazové prostředky a narativy, které v důsledku vedou ke spotřebitelskému chování, které lze označit jako nadspotřebu. Kaufland tak činí prostřednictvím nabídky velkého množství zlevněných produktů, Lidl pak nejčastěji prostřednictvím nabídky nadstandardního množství produktu za zvýhodněnou cenu.

Classification

  • Type

    J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50803 - Information science (social aspects)

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2020

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Economics Management Innovation

  • ISSN

    1804-1299

  • e-ISSN

    1805-353X

  • Volume of the periodical

    11

  • Issue of the periodical within the volume

    1

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    9

  • Pages from-to

    36-44

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database