The Promotion of Overconsumtion: A Critical Discourse Analysis of Selected Chain Stores Flyers
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F71226401%3A_____%2F20%3AN0100366" target="_blank" >RIV/71226401:_____/20:N0100366 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="http://emijournal.cz/wp-content/uploads/2020/05/06_REKLAMA-NA-NADSPOT%C5%98EBU.pdf" target="_blank" >http://emijournal.cz/wp-content/uploads/2020/05/06_REKLAMA-NA-NADSPOT%C5%98EBU.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Reklama na nadspotřebu: Kritická diskurzivní analýza nabídkových letáků vybraných obchodních řetězců
Original language description
Článek se zabývá problematikou nabídkových letáků obchodních řetězců a možností jejich vlivu na generování nadspotřeby českých spotřebitelů. Cílem příspěvku bylo určit, zda nabídkové letáky vybraných obchodních řetězců mohou svým obsahem vyvolávat takové spotřební chování, které vede k nadspotřebě. Pro obsahovou a kritickou diskurzivní analýzu byly vybrány letáky řetězců Kaufland a Lidl. Výsledky ukázaly, že oba řetězce používají ve svých letácích takové výrazové prostředky a narativy, které v důsledku vedou ke spotřebitelskému chování, které lze označit jako nadspotřebu. Kaufland tak činí prostřednictvím nabídky velkého množství zlevněných produktů, Lidl pak nejčastěji prostřednictvím nabídky nadstandardního množství produktu za zvýhodněnou cenu.
Czech name
Reklama na nadspotřebu: Kritická diskurzivní analýza nabídkových letáků vybraných obchodních řetězců
Czech description
Článek se zabývá problematikou nabídkových letáků obchodních řetězců a možností jejich vlivu na generování nadspotřeby českých spotřebitelů. Cílem příspěvku bylo určit, zda nabídkové letáky vybraných obchodních řetězců mohou svým obsahem vyvolávat takové spotřební chování, které vede k nadspotřebě. Pro obsahovou a kritickou diskurzivní analýzu byly vybrány letáky řetězců Kaufland a Lidl. Výsledky ukázaly, že oba řetězce používají ve svých letácích takové výrazové prostředky a narativy, které v důsledku vedou ke spotřebitelskému chování, které lze označit jako nadspotřebu. Kaufland tak činí prostřednictvím nabídky velkého množství zlevněných produktů, Lidl pak nejčastěji prostřednictvím nabídky nadstandardního množství produktu za zvýhodněnou cenu.
Classification
Type
J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical
CEP classification
—
OECD FORD branch
50803 - Information science (social aspects)
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2020
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Economics Management Innovation
ISSN
1804-1299
e-ISSN
1805-353X
Volume of the periodical
11
Issue of the periodical within the volume
1
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
9
Pages from-to
36-44
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—