All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Accommodation Facility - History and Present, Operation, Management.

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F71226401%3A_____%2F21%3AN0100471" target="_blank" >RIV/71226401:_____/21:N0100471 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Ubytovací zařízení – historie a současnost, provoz, management.

  • Original language description

    Hotelnictví je významnou součástí odvětví cestovního ruchu. Nutno podotknout, že bez ubytovacích služeb a možnosti přechodného ubytování by chyběla podstatná složka k jeho rozvoji. Ubytování je společně se stravovacími službami základem produktu hotelu. V mno-hých případech hotel rozšiřuje svůj produkt o doplňkové služby. Cílem je komplexní uspokojení potřeb hostů, včetně aktivního vyplnění volného času, a tím zlepšení ekonomických výsledků hotelu. Provoz hotelu je však složitý proces, který klade vysoké nároky na znalosti a vědomosti z různých oblastí a bohaté zkušenosti z praxe v hotelnictví. V současnosti se v ubytovacích službách projevuje proces nahrazování živé práce stroji a technickým vybavením. Roboti, umělá inteligence a automatizace služeb opustili sci-fi a vstoupili i do oblasti hospitality. Také se mění chování hostů, stávají se pragmatičtějšími, odpovědnějšími k životnímu prostředí a náročnějšími co do kvality a rozsahu poskytovaných služeb. Publikace se zabývá problematikou managementu a provozu ubytovacích zařízení. Ve třinácti kapitolách přibližuje čtenářům činnosti, pracovní postupy a procesy v hotelu, hotelové služby apod. Publikace se věnuje historickému vývoji hotelnictví a pohostinství, vysvětluje integrační procesy v hotelnictví. Dále se zaobírá organizační strukturou hotelu, dělbou práce, charakteristikou jednotlivých středisek v hotelu a pracovní náplní jednotlivých pracovních pozic. Publikace se také věnuje Revenue a Yield managementu, enviromentálnímu managementu, trendům a využívání informačních a komunikačních technologií v hotelu. Obsahuje množství obrázků, tabulek a příkladů pro lepší pochopení dané problematiky. Text poskytuje základní teoretický i praktický pohled na problematiku managementu a provozu ubytovacích zařízení v České republice i zahraničí. Tato publikace je určena především studentům vysokých škol, vyšších odborných škol i žákům středních odborných škol se zaměřením na hotelnictví. Čerpat z ní mohou i pracovníci různých ubytovacích zařízení.

  • Czech name

    Ubytovací zařízení – historie a současnost, provoz, management.

  • Czech description

    Hotelnictví je významnou součástí odvětví cestovního ruchu. Nutno podotknout, že bez ubytovacích služeb a možnosti přechodného ubytování by chyběla podstatná složka k jeho rozvoji. Ubytování je společně se stravovacími službami základem produktu hotelu. V mno-hých případech hotel rozšiřuje svůj produkt o doplňkové služby. Cílem je komplexní uspokojení potřeb hostů, včetně aktivního vyplnění volného času, a tím zlepšení ekonomických výsledků hotelu. Provoz hotelu je však složitý proces, který klade vysoké nároky na znalosti a vědomosti z různých oblastí a bohaté zkušenosti z praxe v hotelnictví. V současnosti se v ubytovacích službách projevuje proces nahrazování živé práce stroji a technickým vybavením. Roboti, umělá inteligence a automatizace služeb opustili sci-fi a vstoupili i do oblasti hospitality. Také se mění chování hostů, stávají se pragmatičtějšími, odpovědnějšími k životnímu prostředí a náročnějšími co do kvality a rozsahu poskytovaných služeb. Publikace se zabývá problematikou managementu a provozu ubytovacích zařízení. Ve třinácti kapitolách přibližuje čtenářům činnosti, pracovní postupy a procesy v hotelu, hotelové služby apod. Publikace se věnuje historickému vývoji hotelnictví a pohostinství, vysvětluje integrační procesy v hotelnictví. Dále se zaobírá organizační strukturou hotelu, dělbou práce, charakteristikou jednotlivých středisek v hotelu a pracovní náplní jednotlivých pracovních pozic. Publikace se také věnuje Revenue a Yield managementu, enviromentálnímu managementu, trendům a využívání informačních a komunikačních technologií v hotelu. Obsahuje množství obrázků, tabulek a příkladů pro lepší pochopení dané problematiky. Text poskytuje základní teoretický i praktický pohled na problematiku managementu a provozu ubytovacích zařízení v České republice i zahraničí. Tato publikace je určena především studentům vysokých škol, vyšších odborných škol i žákům středních odborných škol se zaměřením na hotelnictví. Čerpat z ní mohou i pracovníci různých ubytovacích zařízení.

Classification

  • Type

    O - Miscellaneous

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50204 - Business and management

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2021

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů