All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Abstract words in the language picture of the world as a part of developing intercultural communicative competence in Russian and Czech

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F75081431%3A_____%2F16%3A00000998" target="_blank" >RIV/75081431:_____/16:00000998 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Abstraktní pojmy v jazykovém obraze světa jako součást rozvíjení interkulturní komunikační kompetence

  • Original language description

    Při stanovení tematického minima z reálií ve výuce cizích jazyků se často opomíjí abstraktní pojmy, které mají v jednotlivých jazycích svá specifika a zasahují do lingvokulturních kompetencí studentů-„jazykářů“ či budoucích učitelů. V ruštině i v češtině nalézáme abstrakta, vztahující se k různorodým sférám života. Některé z těchto pojmů lze zařadit mezi reálie, u některých lze poukázat na výrazně specifické národní vnímání a fungování v jazyce (například: intelligentnosť, pohoda a další). Těm abstraktním pojmům, které jsou charakteristické pouze pro jeden jazyk a zasahují do filosofie, psychologie, sociologie a dalších pro utváření mentality významných disciplín, je potřeba v jazykové výuce věnovat zvýšenou pozornost a zařadit je do studia reálií stejně tak, jak se již většinou probírají jevy spojené především s materiální kulturou toho či jiného národa. Vymezení řady takových abstraktních pojmů, na které je důležité poukázat v lexikální zásobě ruštiny a češtiny, je věnován tento příspěvek.

  • Czech name

    Abstraktní pojmy v jazykovém obraze světa jako součást rozvíjení interkulturní komunikační kompetence

  • Czech description

    Při stanovení tematického minima z reálií ve výuce cizích jazyků se často opomíjí abstraktní pojmy, které mají v jednotlivých jazycích svá specifika a zasahují do lingvokulturních kompetencí studentů-„jazykářů“ či budoucích učitelů. V ruštině i v češtině nalézáme abstrakta, vztahující se k různorodým sférám života. Některé z těchto pojmů lze zařadit mezi reálie, u některých lze poukázat na výrazně specifické národní vnímání a fungování v jazyce (například: intelligentnosť, pohoda a další). Těm abstraktním pojmům, které jsou charakteristické pouze pro jeden jazyk a zasahují do filosofie, psychologie, sociologie a dalších pro utváření mentality významných disciplín, je potřeba v jazykové výuce věnovat zvýšenou pozornost a zařadit je do studia reálií stejně tak, jak se již většinou probírají jevy spojené především s materiální kulturou toho či jiného národa. Vymezení řady takových abstraktních pojmů, na které je důležité poukázat v lexikální zásobě ruštiny a češtiny, je věnován tento příspěvek.

Classification

  • Type

    C - Chapter in a specialist book

  • CEP classification

    AI - Linguistics

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Others

  • Publication year

    2016

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Book/collection name

    Rozvíjení interkulturní komunikační kompetence ve výuce cizích jazyků

  • ISBN

    9788026106661

  • Number of pages of the result

    6

  • Pages from-to

    114-119

  • Number of pages of the book

    160

  • Publisher name

    Západočeská univerzita v Plzni

  • Place of publication

    Plzeň

  • UT code for WoS chapter