Vše
Vše

Co hledáte?

Vše
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Komplexní metodika měření a dlouhodobého sledování trhlin v betonu

Cíle projektu

Výskyt trhliny v betonových mostních konstrukcích může představovat nebezpečí snížení použitelnosti a životnosti. Ve stávajících standardech není k dispozici jednotná metodika zjišťování trhlin výskytu a jejich měření. Projekt řeší návrh metodiky měřicího postupu pro sledování trhlin betonových mostních konstrukcí. Na základě statistického rozboru měření šířky trhlin na laboratorně vyrobených zkušebních tělesech bude vyhodnocena přesnost měření. Bude porovnán teoretický výpočet trhlin se stavem trhlinvreálných konstrukcích. Pro určení nejvhodnější metody sledování trhlin je rozhodující přesnost, reprodukovatelnost, dostupnost, přenositelnost a finanční náročnost použitého měřidla.

Klíčová slova

betonová konstrukcemostní konstrukcediagnostikatrhlinašířka trhlinytrvanlivost

Veřejná podpora

  • Poskytovatel

    Ministerstvo dopravy

  • Program

    Bezpečná a ekonomická doprava (Národní program výzkumu)

  • Veřejná soutěž

    Bezpečná a ekonomická doprava 2 (SMD0200501)

  • Hlavní účastníci

  • Druh soutěže

    VS - Veřejná soutěž

  • Číslo smlouvy

    349/2004-520-TPV

Alternativní jazyk

  • Název projektu anglicky

    Complex method of monitoring and detailed measuring approach of crack propagation in conrete

  • Anotace anglicky

    Crack appearance in the concrete bridge structures could strongly influence reliability and durability. The uniform method of crack measuring and monitoring is not included in the present standards. The proposal of measuring procedure will be elaboratedand verified by statistical analysis of data obtained by measuring of crack width at specimens prepared and tested in the laboratory. The theoretical values of cracks width will be compared with cracks width identified on surface of the real structures.The most available method will be chosen according to accuracy, reproducibility, accessibility, portability and cost of device.

Vědní obory

  • Kategorie VaV

    ZV - Základní výzkum

  • CEP - hlavní obor

    JM - Inženýrské stavitelství

  • CEP - vedlejší obor

    JB - Senzory, čidla, měření a regulace

  • CEP - další vedlejší obor

    JI - Kompositní materiály

  • OECD FORD - odpovídající obory
    (dle převodníku)

    20102 - Construction engineering, Municipal and structural engineering
    20201 - Electrical and electronic engineering
    20505 - Composites (including laminates, reinforced plastics, cermets, combined natural and synthetic fibre fabrics; filled composites)

Hodnocení dokončeného projektu

  • Hodnocení poskytovatelem

    U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)

  • Zhodnocení výsledků projektu

    Průběh řešení a výsledky odpovídají smlouvě.Cíl byl naplněn, požadované výstupy byly zpracovány.

Termíny řešení

  • Zahájení řešení

    1. 1. 2005

  • Ukončení řešení

    1. 12. 2007

  • Poslední stav řešení

    U - Ukončený projekt

  • Poslední uvolnění podpory

    1. 6. 2007

Dodání dat do CEP

  • Důvěrnost údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

  • Systémové označení dodávky dat

    CEP08-MD0-1F-U/02:2

  • Datum dodání záznamu

    3. 4. 2009

Finance

  • Celkové uznané náklady

    1 900 tis. Kč

  • Výše podpory ze státního rozpočtu

    1 900 tis. Kč

  • Ostatní veřejné zdroje financování

    0 tis. Kč

  • Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.

    0 tis. Kč

Uznané náklady

1 900 tis. Kč

Statní podpora

1 900 tis. Kč

0%


Poskytovatel

Ministerstvo dopravy

CEP

JM - Inženýrské stavitelství

Doba řešení

01. 01. 2005 - 01. 12. 2007