Společnost vědění - nároky na kvalifikaci lidských zdrojů a na další vzdělávání
Veřejná podpora
Poskytovatel
Ministerstvo práce a sociálních věcí
Program
Moderní společnost a její proměny (Národní program výzkumu a vývoje)
Veřejná soutěž
Moderní společnost a její proměny 1 (SMPS20041JMS4)
Hlavní účastníci
—
Druh soutěže
VS - Veřejná soutěž
Číslo smlouvy
081/04-S
Alternativní jazyk
Název projektu anglicky
Knowledge Society - Requirements on Human Resources Skills and Continuing Training
Anotace anglicky
Analysis of the CR's position as to what extent it corresponds to the characteristics of knowledge-based society (KBS), to what extent the quality intensive activities are represented, what are the key preconditions to the CR?s transition to KBS. The keyrole in the transition is played by life-long learning, incl. continuing training (CT). The analysis focuses on the participation of skill and occupation groups in CT, and on the approaches of innovative companies to skill improvements. A medium-term forrecast of skill needs will be made and its results confronted with the other outputs within the project. The analytical background will be based on secondary analyses of research sources and its results verified in focus groups. Further methods include international comparison, statistical analysis, company survey, case study, forecast model of skill needs, and qualitative analysis.
Vědní obory
Kategorie VaV
AP - Aplikovaný výzkum
CEP - hlavní obor
AE - Řízení, správa a administrativa
CEP - vedlejší obor
AM - Pedagogika a školství
CEP - další vedlejší obor
AH - Ekonomie
OECD FORD - odpovídající obory <br>(dle <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">převodníku</a>)
50201 - Economic Theory<br>50202 - Applied Economics, Econometrics<br>50203 - Industrial relations<br>50204 - Business and management<br>50205 - Accounting<br>50206 - Finance<br>50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]<br>50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)<br>50602 - Public administration<br>50603 - Organisation theory
Hodnocení dokončeného projektu
Hodnocení poskytovatelem
U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)
Zhodnocení výsledků projektu
Projektové cíle byly splněny ve vysoké kvalitě. Výsledky jsou využitelné v praxi rozhodování odpovědných orgánů. Podpoří strategii vzdělanostní politiky a orientaci na trhu práce. Navržené postupy povedou k optimalizaci nabídky a poptávky na trhu práce.
Termíny řešení
Zahájení řešení
1. 7. 2004
Ukončení řešení
30. 6. 2009
Poslední stav řešení
U - Ukončený projekt
Poslední uvolnění podpory
23. 2. 2009
Dodání dat do CEP
Důvěrnost údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Systémové označení dodávky dat
CEP10-MPS-1J-U/02:2
Datum dodání záznamu
2. 7. 2010
Finance
Celkové uznané náklady
14 394 tis. Kč
Výše podpory ze státního rozpočtu
14 394 tis. Kč
Ostatní veřejné zdroje financování
0 tis. Kč
Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.
0 tis. Kč