Technologie pro zlepšení povrchu vozovky na nehodových úsecích sítě pozemních komunikací
Cíle projektu
Projekt je zaměřen na asfaltové technologie hutněných asfaltových směsí za horka ve velmi tenké tloušťce s vyšší povrchovou texturou, která zajistí vyšší protismykové a drenážní vlastnostmi a sníženou hlučnost. Trvanlivost vrstvy bude dosažena použitím přísady do asfaltu ve formě recyklovaného gumového granulátu z ojetých pneumatik. Gumoasfalt a gumoasfaltové směsi budou zkoušeny funkčními laboratorními zkouškami. Technologický proces výroby a pokládky směsí bude prokázán na zkušebních úsecích s odlišnými směsmi v různých podmínkách existujících vozovek. Funkční zkoušky zkušebních úseků umožní stanovit přínosy technologií ve srovnání s technologiemi současně používanými. Bude zpracován Technický předpis. Rovněž budou připraveny Technické a kvalitativnípodmínky pro charakteristiky směsí a kontrolu kvality pro odběratele a Technické podmínky pro diagnostiku, návrh údržby, technické a ekonomické hodnocení údržbových prací.
Klíčová slova
roadaccident sectionresearchdevelopmentmaintenanceasphalt mixtureskid resistancedurabilitydrainabilitityscrumb rubberrubber asphalt
Veřejná podpora
Poskytovatel
Ministerstvo průmyslu a obchodu
Program
Trvalá prosperita
Veřejná soutěž
Trvalá prosperita 3 (SMPO20083)
Hlavní účastníci
—
Druh soutěže
VS - Veřejná soutěž
Číslo smlouvy
2A-3TP1/099
Alternativní jazyk
Název projektu anglicky
Technology for surface improvement of road network accident sestions
Anotace anglicky
The project is focused on hot mix asphalt technologies in very thing thickness with higher surface texture that brings skid resistance, drainability and low noise emission. Durability of layer will be reached by using additive to bitumen in form of recycled rubber granulate from crumb tyres incorporated into paving grade bitumen. Rubber bitumen and rubber asphalt will be tested by performance laboratory tests. The technology process of production and paving of rubber asphalt will be proved on test sections with different type of mixtures in different conditions existing on pavements. Performance evaluation of test sections enables to establish benefits with compare of existing technologies. The technology description will be prepared. The technical recommendations for mixture characteristics, quality control for clients and Technical recommendations for diagnostics, design of maintenance and technical and economical evaluation of maintenance will be created.
Vědní obory
Kategorie VaV
AP - Aplikovaný výzkum
CEP - hlavní obor
AE - Řízení, správa a administrativa
CEP - vedlejší obor
JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení
CEP - další vedlejší obor
—
OECD FORD - odpovídající obory
(dle převodníku)20104 - Transport engineering
50602 - Public administration
50603 - Organisation theory
Hodnocení dokončeného projektu
Hodnocení poskytovatelem
V - Vynikající výsledky projektu (s mezinárodním významem atd.)
Zhodnocení výsledků projektu
Prototyp míchacího zařízení a technologie výroby modifikovaného asfaltu pryžovým granulátem a asfaltových směsí do obrusných vrstev vozovky je popsána v technických podmínkách MD, které budou předány k notifikaci ve státech EU.
Termíny řešení
Zahájení řešení
14. 3. 2008
Ukončení řešení
31. 12. 2011
Poslední stav řešení
U - Ukončený projekt
Poslední uvolnění podpory
31. 5. 2011
Dodání dat do CEP
Důvěrnost údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Systémové označení dodávky dat
CEP12-MPO-2A-U/01:1
Datum dodání záznamu
23. 7. 2012
Finance
Celkové uznané náklady
16 125 tis. Kč
Výše podpory ze státního rozpočtu
7 220 tis. Kč
Ostatní veřejné zdroje financování
0 tis. Kč
Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.
8 906 tis. Kč
Základní informace
Uznané náklady
16 125 tis. Kč
Statní podpora
7 220 tis. Kč
44%
Poskytovatel
Ministerstvo průmyslu a obchodu
CEP
AE - Řízení, správa a administrativa
Doba řešení
14. 03. 2008 - 31. 12. 2011