Zkušební metody a modely predikce životnosti pro zvýšení bezpečnosti a spolehlivosti dvojkolí
Cíle projektu
Výzkum a vývoj zkušebních metod a modelů predikce životnosti pro zvýšení bezpečnosti a spolehlivosti dvojkolí. Tyto metody musí umožnit verifikaci vývoje dvojkolí pro vysokorychlostní vlakové jednotky s provozní rychlostí nad 300 km/hod v co nejkratší době dle technické specifikace výrobců kolejových vozidel a požadavků železničních drah. Řešení dílčích problémů modelování životnosti dvojkolí a jeho dílů předpokládá přínos v oblasti aplikovaného výzkumu životnosti kol a náprav (únavová životnost desky kola a kontaktní únava jízdní plochy kola v podmínkách provozního namáhání) a vlivu tepelného a mechanického namáhání na jejich mechanické vlastnosti a odolnost proti porušení. Optimalizace chemického složení a mikrodesingu materiálů dvojkolí.
Klíčová slova
Testing methods and models for service life prediction increasing reliability of railway wheel setsfatigue service life of wheel platefatigue of contact wheel patch and railhigh speed railway wheel setmicrostructure and mechanical behaviors
Veřejná podpora
Poskytovatel
Ministerstvo průmyslu a obchodu
Program
Trvalá prosperita
Veřejná soutěž
Trvalá prosperita 3 (SMPO20083)
Hlavní účastníci
—
Druh soutěže
VS - Veřejná soutěž
Číslo smlouvy
2A-3TP1/110
Alternativní jazyk
Název projektu anglicky
Testing methods and models for service life prediction increasing safety and reliability of railway wheel sets
Anotace anglicky
Research and development of testing methods and models of service life prediction designed for higher safety and reliability of railway wheel sets. These methods will have to verify wheel sets developed for high speed train sets (above 300km/h) with technical requirements of rail vehicle producers and demands of railways. The solutions of particular problems in service life modeling of railway wheel sets and theirs parts suppose the contribution in applied research will be arose. There are mainly contributions in spreading knowledge in fatigue life of wheel plate, in contact fatigue between wheel and rail during service, and in heat and mechanical loading on their mechanical behaviors of the resistance against damage. Optimizing of the chemical composition and microstructure design of railway wheel sets material.
Vědní obory
Kategorie VaV
ZV - Základní výzkum
CEP - hlavní obor
JL - Únava materiálu a lomová mechanika
CEP - vedlejší obor
JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení
CEP - další vedlejší obor
—
OECD FORD - odpovídající obory
(dle převodníku)20104 - Transport engineering
20306 - Audio engineering, reliability analysis
Hodnocení dokončeného projektu
Hodnocení poskytovatelem
U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)
Zhodnocení výsledků projektu
Byly realizovány modely a metody pro zvýšení bezpečnosti dvojkolí pro rychlosti nad 300 kn/h. Celá problematika je shrnuta v závěrečné zprávě projektu.
Termíny řešení
Zahájení řešení
1. 3. 2008
Ukončení řešení
31. 12. 2011
Poslední stav řešení
U - Ukončený projekt
Poslední uvolnění podpory
26. 5. 2011
Dodání dat do CEP
Důvěrnost údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Systémové označení dodávky dat
CEP12-MPO-2A-U/01:1
Datum dodání záznamu
23. 7. 2012
Finance
Celkové uznané náklady
19 488 tis. Kč
Výše podpory ze státního rozpočtu
9 345 tis. Kč
Ostatní veřejné zdroje financování
0 tis. Kč
Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.
10 142 tis. Kč
Uznané náklady
19 488 tis. Kč
Statní podpora
9 345 tis. Kč
0%
Poskytovatel
Ministerstvo průmyslu a obchodu
CEP
JL - Únava materiálu a lomová mechanika
Doba řešení
01. 03. 2008 - 31. 12. 2011