Vše
Vše

Co hledáte?

Vše
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Zkušební metody a modely predikce životnosti pro zvýšení bezpečnosti a spolehlivosti dvojkolí

Cíle projektu

Výzkum a vývoj zkušebních metod a modelů predikce životnosti pro zvýšení bezpečnosti a spolehlivosti dvojkolí. Tyto metody musí umožnit verifikaci vývoje dvojkolí pro vysokorychlostní vlakové jednotky s provozní rychlostí nad 300 km/hod v co nejkratší době dle technické specifikace výrobců kolejových vozidel a požadavků železničních drah. Řešení dílčích problémů modelování životnosti dvojkolí a jeho dílů předpokládá přínos v oblasti aplikovaného výzkumu životnosti kol a náprav (únavová životnost desky kola a kontaktní únava jízdní plochy kola v podmínkách provozního namáhání) a vlivu tepelného a mechanického namáhání na jejich mechanické vlastnosti a odolnost proti porušení. Optimalizace chemického složení a mikrodesingu materiálů dvojkolí.

Klíčová slova

Testing methods and models for service life prediction increasing reliability of railway wheel setsfatigue service life of wheel platefatigue of contact wheel patch and railhigh speed railway wheel setmicrostructure and mechanical behaviors

Veřejná podpora

  • Poskytovatel

    Ministerstvo průmyslu a obchodu

  • Program

    Trvalá prosperita

  • Veřejná soutěž

    Trvalá prosperita 3 (SMPO20083)

  • Hlavní účastníci

  • Druh soutěže

    VS - Veřejná soutěž

  • Číslo smlouvy

    2A-3TP1/110

Alternativní jazyk

  • Název projektu anglicky

    Testing methods and models for service life prediction increasing safety and reliability of railway wheel sets

  • Anotace anglicky

    Research and development of testing methods and models of service life prediction designed for higher safety and reliability of railway wheel sets. These methods will have to verify wheel sets developed for high speed train sets (above 300km/h) with technical requirements of rail vehicle producers and demands of railways. The solutions of particular problems in service life modeling of railway wheel sets and theirs parts suppose the contribution in applied research will be arose. There are mainly contributions in spreading knowledge in fatigue life of wheel plate, in contact fatigue between wheel and rail during service, and in heat and mechanical loading on their mechanical behaviors of the resistance against damage. Optimizing of the chemical composition and microstructure design of railway wheel sets material.

Vědní obory

  • Kategorie VaV

    ZV - Základní výzkum

  • CEP - hlavní obor

    JL - Únava materiálu a lomová mechanika

  • CEP - vedlejší obor

    JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení

  • CEP - další vedlejší obor

  • OECD FORD - odpovídající obory
    (dle převodníku)

    20104 - Transport engineering
    20306 - Audio engineering, reliability analysis

Hodnocení dokončeného projektu

  • Hodnocení poskytovatelem

    U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)

  • Zhodnocení výsledků projektu

    Byly realizovány modely a metody pro zvýšení bezpečnosti dvojkolí pro rychlosti nad 300 kn/h. Celá problematika je shrnuta v závěrečné zprávě projektu.

Termíny řešení

  • Zahájení řešení

    1. 3. 2008

  • Ukončení řešení

    31. 12. 2011

  • Poslední stav řešení

    U - Ukončený projekt

  • Poslední uvolnění podpory

    26. 5. 2011

Dodání dat do CEP

  • Důvěrnost údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

  • Systémové označení dodávky dat

    CEP12-MPO-2A-U/01:1

  • Datum dodání záznamu

    23. 7. 2012

Finance

  • Celkové uznané náklady

    19 488 tis. Kč

  • Výše podpory ze státního rozpočtu

    9 345 tis. Kč

  • Ostatní veřejné zdroje financování

    0 tis. Kč

  • Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.

    10 142 tis. Kč