Osobnostní a profesionální potřeby začínajících učitelů
Veřejná podpora
Poskytovatel
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy
Program
Šestý rámcový program Evropského společenství pro výzkum, technický rozvoj a demonstrační činnosti
Veřejná soutěž
FP6-2006-Mobility-4
Hlavní účastníci
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích / Pedagogická fakulta
Druh soutěže
RP - Spolufinancování programu EK
Číslo smlouvy
MSMT-xxxx/2014
Alternativní jazyk
Název projektu anglicky
Personal and Professional Needs of Trainee Teachers
Anotace anglicky
Not only an interest of teacher training programmes but also a motivation of trainee teachers to remain in Czech Republic (CR) and Slovak Republic (SR) education are now significantly decreasing. If we expert quality of education from pre-elementary to tertiary education, or training quality of future specialists in individual sectors of the market, a support is necessary, or the interest of personal and professional needs and the expectations of the trainee teachers. After the graduation of teacher training programmes there is no feedback on the employment status of graduates, their level of readiness for teaching practice, on coping with difficult situations in teaching, as well as mentioning the issue of senior teachers. From this perspective, the project deals with the needs, expectations and growth in personal and professional skills of trainee teachers from pre-elementary to tertiary education. The project draws on professional and personal training for the teacher profession, troublesome areasin the teaching practice of trainee teachers, the issue of senior teacher in the CR and SR as well as the structure of factors of professional and personal growth of trainee teachers. The project focuses on monitoring and screening of needs concerning personal and professional development and expectations of trainee teachers at all levels of education, from the pre-elementary to the tertiary level of education in the CR and SR. Following partial objectives are set: - Analysis of professional and personal preparation for the teaching profession - Mapping of problematic areas within the teaching practice of trainee teachers - The influence of a teacher trainer - Screening of factors affecting professional and personal development of trainee teachers - Creation of tools forming professional and personal development of future and trainee teachers - Development of tools for the formation of professional and personal growth of future and beginning teachers
Vědní obory
Kategorie VaV
ZV - Základní výzkum
CEP - hlavní obor
AM - Pedagogika a školství
CEP - vedlejší obor
—
CEP - další vedlejší obor
—
OECD FORD - odpovídající obory <br>(dle <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">převodníku</a>)
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]<br>50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Hodnocení dokončeného projektu
Hodnocení poskytovatelem
U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)
Zhodnocení výsledků projektu
Projekt je realizován v rámci Aktivity MOBILITY, jejímž hlavním cílem je navázání a prohlubování kontaktů se zahraničními výzkumnými institucemi. Neprobíhá tedy kontrola dílčích výstupů projektu prostřednictvím hodnotící komise, avšak je kontrolována správnost čerpání přidělených financí a přiměřenost jejich využití.
Termíny řešení
Zahájení řešení
1. 1. 2014
Ukončení řešení
31. 12. 2015
Poslední stav řešení
U - Ukončený projekt
Poslední uvolnění podpory
24. 3. 2015
Dodání dat do CEP
Důvěrnost údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Systémové označení dodávky dat
CEP16-MSM-7A-U/02:1
Datum dodání záznamu
12. 10. 2017
Finance
Celkové uznané náklady
94 tis. Kč
Výše podpory ze státního rozpočtu
94 tis. Kč
Ostatní veřejné zdroje financování
0 tis. Kč
Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.
0 tis. Kč