Šikana ve školách: Kdy se vrstevníci zastávají svých šikanovaných spolužáků?
Veřejná podpora
Poskytovatel
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy
Program
Šestý rámcový program Evropského společenství pro výzkum, technický rozvoj a demonstrační činnosti
Veřejná soutěž
—
Hlavní účastníci
Psychologický ústav AV ČR, v. v. i.
Druh soutěže
M2 - Mezinárodní spolupráce
Číslo smlouvy
MSMT-539/2017-1
Alternativní jazyk
Název projektu anglicky
Bullying in schools: When do peers defend their bullied classmates?
Anotace anglicky
GOALS AND METHOD OF THE PLANNED PROJECT The main goal of this project is (1) to elucidate stability of defending and (2) to identify individual and classroom factors that promote or hinder defending. To achieve the goal, sophisticated statistical analyses like HLM or latent growth modeling will be applied. Activity plan 2017 Stage I - Teams’ Introduction and activities planning for 2017 Objectives: (1) The teams will mutually introduce each other; (2) The Czech team will introduce the existing data set to the Austrian team; (3) The Czech team and the Austrian team will formulate specific research questions and decide how to analyze the existing data set to achieve the project goals. Activity: Working meeting in Linz – The Czech team will visit Austria (in Jan/Feb). Stage II - Analyzing the existing data set Objectives: (1) To analyze the data set with state-of-the-art statistical methods (e.g. HLM); (2) To write a draft result part for the project Activities: - Working meeting in Prague – The Austrian team will visit CR (in May/June). - Longterm working visit in Prague - The Austrian young researcher will stay for 1.33 months in the CR, working with the Czech team to analyze the data (in March/April). Stage III - Results interpretation & paper submission Objectives: (1) To prepare and submit the joined scientific paper; (2) To submit the paper to an international scientific conference (e.g. EARA; ISSBD, SRCD) Activities: - Working visit in Linz - The Czech team visits the Austrian team (in September/October). The main goals of the meeting are to work together to interpret the results and to supervise the two young researchers, to discuss the activities for 2018, and to plan a research proposal for Horizon2020 or another European grant. Activity plan 2018 Revisions of Paper & Presentation at International Conference
Vědní obory
Kategorie VaV
ZV - Základní výzkum
CEP - hlavní obor
AN - Psychologie
CEP - vedlejší obor
—
CEP - další vedlejší obor
—
OECD FORD - odpovídající obory <br>(dle <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">převodníku</a>)
50101 - Psychology (including human - machine relations)<br>50102 - Psychology, special (including therapy for learning, speech, hearing, visual and other physical and mental disabilities);<br>50103 - Cognitive sciences
Hodnocení dokončeného projektu
Hodnocení poskytovatelem
U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)
Zhodnocení výsledků projektu
Projekt byl realizován v rámci Aktivity MOBILITY, jejímž hlavním cílem je navázání a prohlubování kontaktů se zahraničními výzkumnými institucemi. Neprobíhá tedy kontrola dílčích výstupů projektu prostřednictvím hodnotící komise, avšak je kontrolována správnost čerpání přidělených financí a přiměřenost jejich využití.
Termíny řešení
Zahájení řešení
1. 1. 2017
Ukončení řešení
31. 12. 2018
Poslední stav řešení
U - Ukončený projekt
Poslední uvolnění podpory
26. 2. 2018
Dodání dat do CEP
Důvěrnost údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Systémové označení dodávky dat
CEP19-MSM-7A-U/01:1
Datum dodání záznamu
18. 6. 2019
Finance
Celkové uznané náklady
185 tis. Kč
Výše podpory ze státního rozpočtu
185 tis. Kč
Ostatní veřejné zdroje financování
0 tis. Kč
Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.
0 tis. Kč