Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”
7E09096

Differences and similarities in driver INTERACTION with in-vehicle technologies

Veřejná podpora

  • Poskytovatel

    Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy

  • Program

    Podpora projektů sedmého rámcového programu Evropského společenství pro výzkum, technologický rozvoj a demonstrace (2007 až 2013) podle zákona č. 171/2007 Sb.

  • Veřejná soutěž

    FP7-SST-2007-RTD-1

  • Hlavní účastníci

  • Druh soutěže

    RP - Spolufinancování programu EK

  • Číslo smlouvy

    1088/2011-321

Alternativní jazyk

  • Název projektu anglicky

    Differences and similarities in driver INTERACTION with in-vehicle technologies

  • Anotace anglicky

    Hlavním cílem projektu INTERACTION je identifikovat modely užívání moderních technologií řidiči automobilů při jejich každodenních jízdách, dlouhodobé vlivy těchto systémů na jejich chování a na řidičské dovednosti v běžných a nebezpečných situacích. Projekt také upozorní na kulturní a individuální rozdíly mezi řidiči v různých evropských zemích, jenž ovlivňují povahu vzájemného ovlivňování řidiče a technologie ve vozidle a z toho plynoucích výsledků tohoto vzájemného působení. Pro dosažení těchto cílůbyl zpracován rámcový komplexní výzkum používání moderních technologií ve vozidle. Tento rámec je založen na inovačním spojení osvědčených metod a technik výzkumu: skupin, na které je výzkum zaměřován, dotazníkovém průzkumu, pozorování v přirozených podmínkách a hloubkovém pozorování. Cílem tohoto komplexního přístupu je shromáždit relevantní údaje týkající se chování řidičů ve vozidlech vybavených moderními technologiemi a provést kvalitativní a kvantitativní analýzu chování řidičů a dále snížit působení systémových následků týkajících se rizik a možných chyb řidičů. Předpokládáme, že výsledky ukáží na vyšší celkové přínosy automobilové techniky v bezpečnosti silničního provozu. Z poznatků získaných v průběhu projektu pro dosažení vytčeného cíle plynou dva hlavní pracovní závěry: Na jedné straně, poznatky dovolí vymezit kroky k posílení řidičova povědomí týkající se užití těchto technologií a o tom jaké následky má nebo může mít takové použití moderních technických systémů. Na druhé straně poznatky dovolí sestavit doporučení pro navrhování budoucích moderních systémů a přiměřených návodů na jejich používání pro řidiče. Evropští řidiči budou techniku ve vozidle používat v zájmu zvýšení bezpečnosti své a silničního provozu.

Vědní obory

  • Kategorie VaV

    AP - Aplikovaný výzkum

  • CEP - hlavní obor

    AQ - Bezpečnost a ochrana zdraví, člověk – stroj

  • CEP - vedlejší obor

    JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení

  • CEP - další vedlejší obor

    AN - Psychologie

  • OECD FORD - odpovídající obory <br>(dle <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">převodníku</a>)

    20104 - Transport engineering<br>30305 - Occupational health<br>50101 - Psychology (including human - machine relations)<br>50102 - Psychology, special (including therapy for learning, speech, hearing, visual and other physical and mental disabilities);<br>50103 - Cognitive sciences

Hodnocení dokončeného projektu

  • Hodnocení poskytovatelem

    U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)

  • Zhodnocení výsledků projektu

    Hodnocení výsledků řešení ministerstvo neprovádí, neboť podmínkou podpory je, že uchazeč byl vybrán mezinárodním poskytovatelem v souladu s pravidly příslušného programu. Projekt je hodnocen až po jeho schválení mezinárodním poskytovatelem.

Termíny řešení

  • Zahájení řešení

    1. 1. 2009

  • Ukončení řešení

    30. 6. 2012

  • Poslední stav řešení

    U - Ukončený projekt

  • Poslední uvolnění podpory

    20. 4. 2011

Dodání dat do CEP

  • Důvěrnost údajů

    C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.

  • Systémové označení dodávky dat

    CEP13-MSM-7E-U/01:1

  • Datum dodání záznamu

    28. 6. 2013

Finance

  • Celkové uznané náklady

    1 270 tis. Kč

  • Výše podpory ze státního rozpočtu

    1 270 tis. Kč

  • Ostatní veřejné zdroje financování

    0 tis. Kč

  • Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.

    0 tis. Kč