Connecting Long and Short-distance networks for Efficient tRansport
Cíle projektu
The purpose of CLOSER is to build upon existing research and practice, developing innovativetools for the analysis of interfaces, check these tools in a number of case studies, and make concrete recommendationsto stakeholders in order to get: 1. A more systematic approach to the whole project cycle of interfaces (from planning to design and operation). 2. Concrete guidelines for decision makers in order to cope with the challenges of a particular project, and to get the most from the opportunities thateach project offer in the areas of transport, spatial and economic development. 3. A friendlier regulatory environment;fostering cooperation and supporting better integrated interfaces. 4. Improved mechanismsfor financing those concepts with a higher degree of integration (includingEU"s funding schemes). 5. In-depth involvementof stakeholders, and particularly of transport operators.
Klíčová slova
Intermodality; TransportMobilityIn-termodalityCo - Modality. Long - distance. Short- distance. Networks Interface
Veřejná podpora
Poskytovatel
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy
Program
Podpora projektů sedmého rámcového programu Evropského společenství pro výzkum, technologický rozvoj a demonstrace (2007 až 2013) podle zákona č. 171/2007 Sb.
Veřejná soutěž
FP7-TPT-2008-RTD-1
Hlavní účastníci
—
Druh soutěže
RP - Spolufinancování programu EK
Číslo smlouvy
34668/2012-32
Alternativní jazyk
Název projektu anglicky
Connecting Long and Short-distance networks for Efficient tRansport
Anotace anglicky
The purpose of CLOSER is to build upon existing research and practice, developing innovativetools for the analysis of interfaces, check these tools in a number of case studies, and make concrete recommendationsto stakeholders in order to get: 1. A more systematic approach to the whole project cycle of interfaces (from planning to design and operation). 2. Concrete guidelines for decision makers in order to cope with the challenges of a particular project, and to get the most from the opportunities thateach project offer in the areas of transport, spatial and economic development. 3. A friendlier regulatory environment;fostering cooperation and supporting better integrated interfaces. 4. Improved mechanismsfor financing those concepts with a higher degree of integration (includingEU"s funding schemes). 5. In-depth involvementof stakeholders, and particularly of transport operators.
Vědní obory
Kategorie VaV
ZV - Základní výzkum
CEP - hlavní obor
AP - Městské, oblastní a dopravní plánování
CEP - vedlejší obor
JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení
CEP - další vedlejší obor
AE - Řízení, správa a administrativa
OECD FORD - odpovídající obory
(dle převodníku)20104 - Transport engineering
50602 - Public administration
50603 - Organisation theory
50702 - Urban studies (planning and development)
50703 - Transport planning and social aspects of transport (transport engineering to be 2.1)
Hodnocení dokončeného projektu
Hodnocení poskytovatelem
U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)
Zhodnocení výsledků projektu
Hodnocení výsledků řešení ministerstvo neprovádí, neboť podmínkou podpory je, že uchazeč byl vybrán mezinárodním poskytovatelem v souladu s pravidly příslušného programu. Projekt je hodnocen až po jeho schválení mezinárodním poskytovatelem.
Termíny řešení
Zahájení řešení
1. 1. 2012
Ukončení řešení
31. 12. 2012
Poslední stav řešení
U - Ukončený projekt
Poslední uvolnění podpory
29. 11. 2012
Dodání dat do CEP
Důvěrnost údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Systémové označení dodávky dat
CEP13-MSM-7E-U/01:1
Datum dodání záznamu
28. 6. 2013
Finance
Celkové uznané náklady
191 tis. Kč
Výše podpory ze státního rozpočtu
191 tis. Kč
Ostatní veřejné zdroje financování
0 tis. Kč
Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.
0 tis. Kč
Základní informace
Uznané náklady
191 tis. Kč
Statní podpora
191 tis. Kč
100%
Poskytovatel
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy
CEP
AP - Městské, oblastní a dopravní plánování
Doba řešení
01. 01. 2012 - 31. 12. 2012