Integrace řízení jízdy a jízdní účinnosti pro elektroniku elektrických vozidel
Veřejná podpora
Poskytovatel
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy
Program
Podpora projektů sedmého rámcového programu Evropského společenství pro výzkum, technologický rozvoj a demonstrace (2007 až 2013) podle zákona č. 171/2007 Sb.
Veřejná soutěž
FP7-2013-ICT-GC
Hlavní účastníci
České vysoké učení technické v Praze / Fakulta strojní
Druh soutěže
RP - Spolufinancování programu EK
Číslo smlouvy
MSMT-42111/2013
Alternativní jazyk
Název projektu anglicky
Integration and Management of Performance and Road Efficiency of Electric Vehicle Electronics
Anotace anglicky
The IMPROVE project focuses on in-vehicle ICT innovations for commercial (fleet operated) battery electric vehicles, which are in some aspects different from private passenger vehicles: different use cases, different trade-offs between comfort, driving dynamics and cost efficiency, and more embedded in a fleet of several vehicles. Within this focus, leverages a set of hardware and software innovations that in combination add a targeted 20% of range for the same battery capacity; increase the life of thebattery, reduce the cost of key components and uses deeply integrated interconnections between subsystems inside the vehicle and between the vehicle (sub-)system and the outside world (cloud, grid, work, office). All these performance increases are achieved while maintaining safety and increasing comfort and wellbeing for the driver(s) of the vehicle. IMPROVE integrates an induction e-motor (without permanent magnet) with an inverter to decrease cost; it integrates model embedded predictive controllinginto advanced algorithms to optimize energy efficiency and -recovery. It leverages data extracted from cloud, grid and (back)office applications of the driver for in-vehicle control optimisation. All these elements are prototyped and assembled to a drivable test vehicle which will be submitted to extensive tests.
Vědní obory
Kategorie VaV
AP - Aplikovaný výzkum
CEP - hlavní obor
JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení
CEP - vedlejší obor
JA - Elektronika a optoelektronika, elektrotechnika
CEP - další vedlejší obor
JB - Senzory, čidla, měření a regulace
OECD FORD - odpovídající obory <br>(dle <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">převodníku</a>)
20104 - Transport engineering<br>20201 - Electrical and electronic engineering
Hodnocení dokončeného projektu
Hodnocení poskytovatelem
U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)
Zhodnocení výsledků projektu
Hodnocení výsledků řešení ministerstvo neprovádí, neboť podmínkou podpory je, že uchazeč byl vybrán mezinárodním poskytovatelem v souladu s pravidly příslušného programu. Projekt je hodnocen až po jeho schválení mezinárodním poskytovatelem.
Termíny řešení
Zahájení řešení
1. 7. 2013
Ukončení řešení
30. 6. 2016
Poslední stav řešení
U - Ukončený projekt
Poslední uvolnění podpory
26. 2. 2016
Dodání dat do CEP
Důvěrnost údajů
C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.
Systémové označení dodávky dat
CEP17-MSM-7E-U/01:1
Datum dodání záznamu
20. 6. 2017
Finance
Celkové uznané náklady
2 754 tis. Kč
Výše podpory ze státního rozpočtu
2 754 tis. Kč
Ostatní veřejné zdroje financování
0 tis. Kč
Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.
0 tis. Kč