Children and their Global Home: Emo Kids Youth Subculture as an Example of Interiorization, Exteriorization and the Sharing of Commercial Corporate Interests by Adolescents.
Cíle projektu
The living conditions of children are strictly defined by most cultures. During adolescence, the search for self or identity is entirely natural. Emo Kids is a global subculture of teenagers, who primarily listen to the same music, have a markedly different image from other people, communicate primarily (and intensively) through the internet and have similar opinions and attitudes. At a first glance, one would likely view this as a typical subculture, with a somewhat shocking affinity for depressive states, self-harm and even sympathy for suicide.
Klíčová slova
youth subcultureglobal subcultureself-harmchildren's living conditionssuicideadolescenceemo kidsemo styleemo musicdepressive statesshared commercial corporate interests
Veřejná podpora
Poskytovatel
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy
Program
Finanční mechanismy EHP/Norsko
Veřejná soutěž
—
Hlavní účastníci
—
Druh soutěže
RP - Spolufinancování programu EK
Číslo smlouvy
3099/2010-32
Alternativní jazyk
Název projektu anglicky
Children and their Global Home: Emo Kids Youth Subculture as an Example of Interiorization, Exteriorization and the Sharing of Commercial Corporate Interests by Adolescents.
Anotace anglicky
The living conditions of children are strictly defined by most cultures. During adolescence, the search for self or identity is entirely natural. Emo Kids is a global subculture of teenagers, who primarily listen to the same music, have a markedly different image from other people, communicate primarily (and intensively) through the internet and have similar opinions and attitudes. At a first glance, one would likely view this as a typical subculture, with a somewhat shocking affinity for depressive states, self-harm and even sympathy for suicide.
Vědní obory
Kategorie VaV
ZV - Základní výzkum
CEP - hlavní obor
AC - Archeologie, antropologie, etnologie
CEP - vedlejší obor
AN - Psychologie
CEP - další vedlejší obor
AO - Sociologie, demografie
OECD FORD - odpovídající obory
(dle převodníku)50101 - Psychology (including human - machine relations)
50102 - Psychology, special (including therapy for learning, speech, hearing, visual and other physical and mental disabilities);
50103 - Cognitive sciences
50401 - Sociology
50402 - Demography
50403 - Social topics (Women´s and gender studies; Social issues; Family studies; Social work)
50404 - Anthropology, ethnology
50704 - Environmental sciences (social aspects)
60102 - Archaeology
Hodnocení dokončeného projektu
Hodnocení poskytovatelem
U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)
Zhodnocení výsledků projektu
Hodnocení výsledků řešení ministerstvo neprovádí, neboť podmínkou podpory je, že uchazeč byl vybrán mezinárodním poskytovatelem v souladu s pravidly příslušného programu. Projekt je hodnocen až po jeho schválení mezinárodním poskytovatelem.
Termíny řešení
Zahájení řešení
1. 5. 2009
Ukončení řešení
31. 10. 2010
Poslední stav řešení
U - Ukončený projekt
Poslední uvolnění podpory
30. 4. 2010
Dodání dat do CEP
Důvěrnost údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Systémové označení dodávky dat
CEP11-MSM-7F-U/01:1
Datum dodání záznamu
30. 6. 2011
Finance
Celkové uznané náklady
96 tis. Kč
Výše podpory ze státního rozpočtu
96 tis. Kč
Ostatní veřejné zdroje financování
0 tis. Kč
Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.
0 tis. Kč
Uznané náklady
96 tis. Kč
Statní podpora
96 tis. Kč
0%
Poskytovatel
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy
CEP
AC - Archeologie, antropologie, etnologie
Doba řešení
01. 05. 2009 - 31. 10. 2010