Příspěvek vysokého školství k podpoře socio-ekonomického rozvoje periferních regionů Norska a České republiky
Veřejná podpora
Poskytovatel
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy
Program
Finanční mechanismy EHP/Norsko
Veřejná soutěž
Finanční mechanismy EHP/Norsko 1 (SMSM20147F1)
Hlavní účastníci
Centrum pro studium vysokého školství, v.v.i.
Druh soutěže
VS - Veřejná soutěž
Číslo smlouvy
MSMT-5397/2015
Alternativní jazyk
Název projektu anglicky
The contribution of Higher Education Institutions to strengthen socio-economic development of Peripheral Regions in Norway and the Czech Republic
Anotace anglicky
The main project objectives are: - To analyse the roles/missions of Higher Education Institutions (HEIs) as critical actors in the regional economic and social development of underdeveloped/less developed regions in the Czech Republic (CZ) and Norway. - To connect the real long-term needs/demands of these regions in both countries with the education, research and other capacities (third missions) of the HEIs operating directly in those regions by means of developing national frames of reference for each country (in the form of a matrix of regional needs and HEIs possible responses). - To compare the matrices of mutual relations cross-nationally in order to find commonalities and differences and to develop an international frame of reference. - To develop the Tool Kit (methodological guide on how to meet the various needs of peripheral regions with the assistance/support of HEIs) which will be piloted on selected cases in both countries and made available for long-term exploitation (possibly more broadly than only in the CR and Norway).
Vědní obory
Kategorie VaV
ZV - Základní výzkum
CEP - hlavní obor
AM - Pedagogika a školství
CEP - vedlejší obor
AO - Sociologie, demografie
CEP - další vedlejší obor
—
OECD FORD - odpovídající obory <br>(dle <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">převodníku</a>)
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]<br>50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)<br>50401 - Sociology<br>50402 - Demography<br>50403 - Social topics (Women´s and gender studies; Social issues; Family studies; Social work)<br>50704 - Environmental sciences (social aspects)
Hodnocení dokončeného projektu
Hodnocení poskytovatelem
U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)
Zhodnocení výsledků projektu
Jednalo se o projekt PERIF s ambiciózními, ale velmi obtížnými cíli. Týmu se podařilo naplnit některé z nich (publikace), ale celkový dopad společnosti (ke zlepšení kvality života regionů i kvality vysokých škol) je jen mírný. Projekt přislíbil také šíření výsledků pro širokou veřejnost, český tým vydal v novinách 8 článků. Výzkumný tým získal výsledky, které mají převážně popisný charakter. Celkové hodnocení projektu je dobré.
Termíny řešení
Zahájení řešení
1. 5. 2015
Ukončení řešení
30. 4. 2017
Poslední stav řešení
U - Ukončený projekt
Poslední uvolnění podpory
17. 3. 2017
Dodání dat do CEP
Důvěrnost údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Systémové označení dodávky dat
CEP18-MSM-7F-U/05:1
Datum dodání záznamu
21. 11. 2018
Finance
Celkové uznané náklady
19 872 tis. Kč
Výše podpory ze státního rozpočtu
19 872 tis. Kč
Ostatní veřejné zdroje financování
0 tis. Kč
Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.
0 tis. Kč