Interactive Power Devices for Efficiency in Automotive with Increased Reliability and Safety
Veřejná podpora
Poskytovatel
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy
Program
Společné technologické iniciativy
Veřejná soutěž
RP - Spolufinancování programu Evropských společenství
Hlavní účastníci
Vysoké učení technické v Brně / Středoevropský technologický institut
Druh soutěže
RP - Spolufinancování programu EK
Číslo smlouvy
MSMT-4317/2013-310
Alternativní jazyk
Název projektu anglicky
Interactive Power Devices for Efficiency in Automotive with Increased Reliability and Safety
Anotace anglicky
The overall objective of IDEAS ?Interactive Power Devices for Efficiency in Automotive with Increased Reliability and Safety?, - is to develop advanced packaging for power supply components and new generation memory systems having application on Electricand ICE propelled vehicles and aiming at covering complementary aspects which haven?t yet addressed into the main running ENIAC and ARTEMIS Automotive projects. One of the main challenges of the introduction of the electronic systems in the automotive ,in particular for electrified vehicles, is the reliability and the availability of the power supply systems, which must assure the functionality to all the subsystems (See Figure 1). In this context the packaging of the supply systems play a crucial roleand efforts needs to be dedicated to improve the thermal performances of them. On the other side the control systems which relies on multi-core microcontroller and complex software architectures, are requiring increasingly stringent constraints from thememory devices which needs to be designed for very high bandwidth, speed and reliability. The key objective is the enhancement of the power train platform to ensure the thermal performance and the reliability requirements in particular vs. thermal & power cycles and life time. Another key objective is to develop a new memory system specifically designed for the aggressive requirements as required for the control systems of advanced ICE or Electrically propelled vehicles. Main requirements will be a very high bandwidth to ensure a fast access for real-time operation with concurrent access to allow the usage of multi-core processor, coupled with very high safety requirements, and additional legacy interface to permit the In-System Programming, and a very high robustness for the automotive environment.
Vědní obory
Kategorie VaV
AP - Aplikovaný výzkum
CEP - hlavní obor
JA - Elektronika a optoelektronika, elektrotechnika
CEP - vedlejší obor
JT - Pohon, motory a paliva
CEP - další vedlejší obor
IN - Informatika
OECD FORD - odpovídající obory <br>(dle <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">převodníku</a>)
10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)<br>20201 - Electrical and electronic engineering<br>20301 - Mechanical engineering<br>20704 - Energy and fuels
Hodnocení dokončeného projektu
Hodnocení poskytovatelem
U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)
Zhodnocení výsledků projektu
Hodnocení výsledků řešeného projektu poskytovatel (tj. Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy) neprovádí. Řešení projektu je součástí řešení mezinárodního projektu a hodnocení jeho výsledků provádí mezinárodní poskytovatel na úrovni celého mezinárodního konsorcia řešitelů v souladu s příslušnými kritérii daného mezinárodního programu.
Termíny řešení
Zahájení řešení
1. 10. 2012
Ukončení řešení
31. 5. 2015
Poslední stav řešení
U - Ukončený projekt
Poslední uvolnění podpory
24. 2. 2015
Dodání dat do CEP
Důvěrnost údajů
U - Předmět řešení projektu je utajovanou skutečností podle zvláštních právních předpisů nebo je skutečností, jejíž zveřejnění by mohlo ohrozit činnost zpravodajské služby. Údaje o projektu jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné
Systémové označení dodávky dat
CEP16-MSM-7H-U/01:1
Datum dodání záznamu
2. 10. 2017
Finance
Celkové uznané náklady
9 741 tis. Kč
Výše podpory ze státního rozpočtu
8 116 tis. Kč
Ostatní veřejné zdroje financování
0 tis. Kč
Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.
1 625 tis. Kč