Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”
8A20001

Trustable architectures with acceptable residual risk for the electric, connected and automated cars

Veřejná podpora

  • Poskytovatel

    Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy

  • Program

    Společná technologická iniciativa ECSEL

  • Veřejná soutěž

  • Hlavní účastníci

    Institut mikroelektronických aplikací s.r.o.

  • Druh soutěže

    M2 - Mezinárodní spolupráce

  • Číslo smlouvy

    MSMT-29455/2020-4/1

Alternativní jazyk

  • Název projektu anglicky

    Trustable architectures with acceptable residual risk for the electric, connected and automated cars

  • Anotace anglicky

    The key targets of ArchitectECA2030 are the robust mission-validated traceable design of electronic components and systems (ECS), the quantification of an accepted residual risk of ECS for ECA vehicles to enable type approval, and an increased end-user acceptance due to more reliable and robust ECS. The proposed methods include automatic built-in safety measures in the electronic circuit design, accelerated testing, residual risk quantification, virtual validation, and multiphysical and stochastic simulations. The project will implement a unique in-vehicle monitoring device able to measure the health status and degradation of the functional electronics empowering model-based safety prediction, fault diagnosis, and anomaly detection. A validation framework comprised of harmonized methods and tools able to handle quantification of residual risks using data different sources (e.g. monitoring devices, sensor/actuators, fleet observations) is provided to ultimately design safe, secure, and reliable ECA vehicles with a well-defined, quantified, and acceptable residual risk across all ECS levels. The project brings together stakeholders from ECS industry, standardization and certification bodies (e.g. ISO, NIST, TUEV), test field operators, insurance companies, and academia closely interacting with ECSEL lighthouse initiative Mobility.E to align and influence emerging standards and validation procedures for ECA vehicles.

Vědní obory

  • Kategorie VaV

    AP - Aplikovaný výzkum

  • OECD FORD - hlavní obor

    20201 - Electrical and electronic engineering

  • OECD FORD - vedlejší obor

    20201 - Electrical and electronic engineering

  • OECD FORD - další vedlejší obor

    20206 - Computer hardware and architecture

  • CEP - odpovídající obory <br>(dle <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">převodníku</a>)

    JA - Elektronika a optoelektronika, elektrotechnika<br>JB - Senzory, čidla, měření a regulace<br>JC - Počítačový hardware a software

Hodnocení dokončeného projektu

  • Hodnocení poskytovatelem

    U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)

  • Zhodnocení výsledků projektu

    Projekt ArchitectECA2030 si kladl za cíl návrh robustních komponent systémů ECS a ECA s důslednou aplikací dostupných standardů pro kvalitní a bezpečný vývoj takových systémů. V souladu s cíli projektu IMA zvýšila svoji teoretickou znalost v oblasti bezpečných automobilových elektronických systémů, k čemuž přispěla i možnost analýzy dostupných standardů jako jsou ISO/PAS 21448, ISO26262, ISO TC 204. V úkolech IMA byl kladen důraz na minimalizaci rizik špatné funkce softwarového vybavení a na definici požadavků na sběr datasetů pro strojové učení a trénování neuronových sítí, a na testovací a validační data. Byl testován a validován řetěz nástrojů v AI embedded systémech v souladu s příslušnými standardy.

Termíny řešení

  • Zahájení řešení

    1. 7. 2020

  • Ukončení řešení

    31. 12. 2023

  • Poslední stav řešení

    U - Ukončený projekt

  • Poslední uvolnění podpory

    9. 2. 2023

Dodání dat do CEP

  • Důvěrnost údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

  • Systémové označení dodávky dat

    CEP24-MSM-8A-U

  • Datum dodání záznamu

    1. 7. 2024

Finance

  • Celkové uznané náklady

    2 127 tis. Kč

  • Výše podpory ze státního rozpočtu

    852 tis. Kč

  • Ostatní veřejné zdroje financování

    0 tis. Kč

  • Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.

    1 231 tis. Kč