Trustable architectures with acceptable residual risk for the electric, connected and automated cars
Veřejná podpora
Poskytovatel
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy
Program
Společná technologická iniciativa ECSEL
Veřejná soutěž
—
Hlavní účastníci
Institut mikroelektronických aplikací s.r.o.
Druh soutěže
M2 - Mezinárodní spolupráce
Číslo smlouvy
MSMT-29455/2020-4/1
Alternativní jazyk
Název projektu anglicky
Trustable architectures with acceptable residual risk for the electric, connected and automated cars
Anotace anglicky
The key targets of ArchitectECA2030 are the robust mission-validated traceable design of electronic components and systems (ECS), the quantification of an accepted residual risk of ECS for ECA vehicles to enable type approval, and an increased end-user acceptance due to more reliable and robust ECS. The proposed methods include automatic built-in safety measures in the electronic circuit design, accelerated testing, residual risk quantification, virtual validation, and multiphysical and stochastic simulations. The project will implement a unique in-vehicle monitoring device able to measure the health status and degradation of the functional electronics empowering model-based safety prediction, fault diagnosis, and anomaly detection. A validation framework comprised of harmonized methods and tools able to handle quantification of residual risks using data different sources (e.g. monitoring devices, sensor/actuators, fleet observations) is provided to ultimately design safe, secure, and reliable ECA vehicles with a well-defined, quantified, and acceptable residual risk across all ECS levels. The project brings together stakeholders from ECS industry, standardization and certification bodies (e.g. ISO, NIST, TUEV), test field operators, insurance companies, and academia closely interacting with ECSEL lighthouse initiative Mobility.E to align and influence emerging standards and validation procedures for ECA vehicles.
Vědní obory
Kategorie VaV
AP - Aplikovaný výzkum
OECD FORD - hlavní obor
20201 - Electrical and electronic engineering
OECD FORD - vedlejší obor
20201 - Electrical and electronic engineering
OECD FORD - další vedlejší obor
20206 - Computer hardware and architecture
CEP - odpovídající obory <br>(dle <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">převodníku</a>)
JA - Elektronika a optoelektronika, elektrotechnika<br>JB - Senzory, čidla, měření a regulace<br>JC - Počítačový hardware a software
Hodnocení dokončeného projektu
Hodnocení poskytovatelem
U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)
Zhodnocení výsledků projektu
Projekt ArchitectECA2030 si kladl za cíl návrh robustních komponent systémů ECS a ECA s důslednou aplikací dostupných standardů pro kvalitní a bezpečný vývoj takových systémů. V souladu s cíli projektu IMA zvýšila svoji teoretickou znalost v oblasti bezpečných automobilových elektronických systémů, k čemuž přispěla i možnost analýzy dostupných standardů jako jsou ISO/PAS 21448, ISO26262, ISO TC 204. V úkolech IMA byl kladen důraz na minimalizaci rizik špatné funkce softwarového vybavení a na definici požadavků na sběr datasetů pro strojové učení a trénování neuronových sítí, a na testovací a validační data. Byl testován a validován řetěz nástrojů v AI embedded systémech v souladu s příslušnými standardy.
Termíny řešení
Zahájení řešení
1. 7. 2020
Ukončení řešení
31. 12. 2023
Poslední stav řešení
U - Ukončený projekt
Poslední uvolnění podpory
9. 2. 2023
Dodání dat do CEP
Důvěrnost údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Systémové označení dodávky dat
CEP24-MSM-8A-U
Datum dodání záznamu
1. 7. 2024
Finance
Celkové uznané náklady
2 127 tis. Kč
Výše podpory ze státního rozpočtu
852 tis. Kč
Ostatní veřejné zdroje financování
0 tis. Kč
Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.
1 231 tis. Kč